adoru Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Witam, Nie wiem czy dobrze zatytułowałem mój problem, chodzi mi o to ze mam model terenu oparty na poziomicach (splajnach) utworzony poprzez create>compound>terrain i chciałbym na ten model "nałożyc" rysunek 2D zaimportowany z AutoCada (rzut -na którym znajduja sie drogi obrysy budynków itp) tak aby płaskie linie dopasowały się do kształtu terenu. znalazlem takie funkcje w skethupie (Drape - naklada rzut na model i Stamp tworzy "fundament" pod budynek) ale chcialbym to zrobic w 3D maxie 2010. - ten film pokazuje ww funkcje i jednoczesnie problem jaki chciałbym rozwiązać. ciekawym rozwiązaniem pokazanym na tym filmie jest tez podmiana "komponentów" na inny, w tym wypadku drzewo, i "upuszczenie" znajdujących się nad modelem terenu drzew na model czy jest możliwość aby zrobić coś podobnego w maxie? będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam
Gość kakaku Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 unwrpa uvw, chyba o to chodzi nakladasz ta mapke 2d na material i przypisujesz go do terenu
adoru Napisano 15 Maj 2010 Autor Napisano 15 Maj 2010 nie, nie chodzi mi nałozenie mapki w formacie jpg lub podobnym, ani materiału. chce rysunek/plik autocada czyli linie/wektory ktory zaimportowalem do 3d maxa naniesc na model terenu tak aby linie z zaimportowane z cada (2D) jakby wtopily sie w teren, odkształciły się. zeby nie byly plaskie tylko pofalowane tak jak teren. chodzi mi dokladnie o to co jest przedstawione w filmie od 2:50 do 4:35 minuty link do filmu: tyle ze chce to zrobic w 3d maxie a nie w sketchupie!
adoru Napisano 24 Maj 2010 Autor Napisano 24 Maj 2010 Poradziłem sobie za pomocą darmowego pluginu GLUE http://www.itoosoft.com/english/menu.php?id=glue Jest tez podobna funkcja w Maxie: Create > Compound > ShapeMerge
Rekomendowane odpowiedzi