Skocz do zawartości

adoru

Members
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

adoru's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam Nie wiem czy to najlepszy dzial dla tego tematu ale postanowilem napisac tutaj. Chcialbym osiagnac dokladnie taki efekt jak na obrazku: Konkretnie zalezy mi na tym aby paski tworzace kule były takiej samej/zblizonej wielkosci. Stworzylem teksture + opacity map z prostokatami ułozonymi w regularnych odstepach. Po nalozeniu paski zmieniaja swoje rozmiary i nie wyglada to juz tak fajnie:/ Chcialbym tez uzyskac takie rozmycia tworzace efekt ruchu kuli wokół osi. Prosze o pomoc, moze da sie to zrobic w jakis prosty sposob albo moze w jakims innym programie niz 3D MAX? To efekt jaki udalo mi sie uzyskac do tej pory:
  2. Error creating Bitmap - taki komunikat wyskakuje po ustawieniu rozdzielczosci renderu powyzej 2500pix znalazlem taka odpowiedz na podobny problem w archiwum: http://www.max3d.pl/forum/archive/index.php/t-4922.html ale nic mi to nie mowi, nie mam takich ustawien u siebie, uzywam 3Dmax 2010 + Vray Moze juz ktos sie z tym spotkal?
  3. Zwycięstwo! ;) Skonczylem wlasnie porzadkowanie modelu. Poopisywalem wszystkie obiekty, posegregowalem na warstwach, troche powywalałem .. Ale znalazlem kilka dziwnych obiektow (Geometry i Shape) których nie tworzylem. Mialy jakies dziwne nazwy i w zasadzie nie bylo ich widac tylko samą ramke zaznaczenia. Rozmieszczenie tych ramek /obiektów bylo podobne do rozmieszczenia obiektow jakie importowalem z CADa. Jakby jakies pozostalosci, czy cos takiego, tylko normalnie nie widoczne. Pousuwalem caly ten bajzel i wszystko dziala jak powinno!! :) Mozna Zooomowac do woli! :)
  4. pisalem juz ze robilem import ale to nie pomoglo :/ Zgadza sie ze jest bez perspektywy, ale mozna sie zorientowac co jest blizej a co dalej, a u mnie wszystko 'lata' i jest ..daleko od OK :). Popatrz na screen ktory zamiescilem to zobaczysz o co chodzi.
  5. Obiekty nie sa bardzo oddalone od siebie, sa nawet w zwartej grupie. Poblemu nie powoduje Zoom Extents tylko 'zwykły' Zoom uruchamiany scrollem w widoku Perspective. Tylko potem, jak wszystko 'znika', i daje Zoom Extents to nic nie daje. Ale w kazdym innym widoku ZE dziala OK!
  6. >>> Pewnie tak. Tylko to przyblizanie jest troche dziwne bo jak zrobi sie takie przyblizenie(wszystko zniknie) i wcisne 'Z' (Zoom Extents) to nic sie nie pojawia, zadne elementy sie nie przyblizaja. Sporadycznie jak w innym view porcie zaznacze jakis obiekt i wroce do Perspective i kilka razy wcisne 'Z' i sie przyblizy zaznaczony obiekt. ale to działa jak chce. w kazdym innym widoku (Top, Right ...) Zoom Extents dziala OK. >>> zmienialem Field of View - ze standartowych 45 na rozne wartosci w góre i w dół ale nic to nie zmienialo. Dalej wszystko znika. Po 'zniknieciu' i zmnianie widoku na Top i znowu na Perspective wartosc FOV wraca do domyslnej. uruchomiłem viewport clipping poprzesuwalem suwaki ale tez poprawy żadnej. Cyba ze sa tam jeszcfze jakies inne opcje/ustawienia. Pierwszy raz tego uzywalem w sumie. Nie wiem zabardzo o co chodzi z tym User view. I jaka jest różnica z viewport clipping? >>> Przeskalowalem model we wszystkie strony. Jak powiekszylem,dosyc duzo, Zoom Extents nie chcial pokazac calej sceny, i chcialem pomniejszyc wszystkie zaznaczone elementy to każdy z nich skalowany byl jakby osobno. Kazdy obiekt mial jakby swoj uklad wsp. do ktorego sie odnosil a nie jeden jako cala grupa obiektow. W efekcie wszystko sie 'porozjezdzalo' wzgledem siebie. >>> Probowalem importowac obiekty z tej sceny do innego, nowego pliku. Po zaimportowaniu wszystkich obiektow pojawia sie od razu ten sam problem. Jak imortuje obiekty pojedynczo to jest ok. Tak jakby jakis obiekt chrzanił wszystko. Tylko sprawdzac tak caly model to masakra! Narazie nie widze innego wyjscia :/
  7. Nic nie grzebalem.. chociaz przy otwieraniu pliku pojawial sie komunikat: zdaje sie ze zaznaczylem 'Rescale...' pozniej sie juz nie pojawial.
  8. Poradziłem sobie za pomocą darmowego pluginu GLUE http://www.itoosoft.com/english/menu.php?id=glue Jest tez podobna funkcja w Maxie: Create > Compound > ShapeMerge
  9. Witam, Bardzo proszę o pomoc w następującej sprawie We wszystkich opcjach widoku model jest wyswietlany, ale: w widoku Ortographic widac wszystkie elementy modelu ale elementy które powinny byc dalej sa wyswietlane blizej i odwrotnie wszystko jest jakies pomieszane:/ po przełączeniu na wikok Perspective wszystko widac ok, elementy "wracaja" na swoje miejsce ale jak juz chce przyblizyc widok Perspective zoomem (scrollem) to caly widok znika. Pojawia sie szare tlo, nie widac nawet siatki. Po ponownym przełączeniu np na Top wszystko wraca i widac ok ale przy zoomowaniu w Perspective ciagle znika :/ link do screenów: http://img375.imageshack.us/img375/3582/1234m.jpg Nie wiem czy to moze miec jakies znaczenie ale przed pojawieniem sie tej 'awarii' zaomportowalem do tego rysunku kilka darmowych modeli sciagnietych z internetu. Ale bezpośrednio po imporcie wszystko bylo ok.
  10. nie, nie chodzi mi nałozenie mapki w formacie jpg lub podobnym, ani materiału. chce rysunek/plik autocada czyli linie/wektory ktory zaimportowalem do 3d maxa naniesc na model terenu tak aby linie z zaimportowane z cada (2D) jakby wtopily sie w teren, odkształciły się. zeby nie byly plaskie tylko pofalowane tak jak teren. chodzi mi dokladnie o to co jest przedstawione w filmie od 2:50 do 4:35 minuty link do filmu: tyle ze chce to zrobic w 3d maxie a nie w sketchupie!
  11. Witam, Nie wiem czy dobrze zatytułowałem mój problem, chodzi mi o to ze mam model terenu oparty na poziomicach (splajnach) utworzony poprzez create>compound>terrain i chciałbym na ten model "nałożyc" rysunek 2D zaimportowany z AutoCada (rzut -na którym znajduja sie drogi obrysy budynków itp) tak aby płaskie linie dopasowały się do kształtu terenu. znalazlem takie funkcje w skethupie (Drape - naklada rzut na model i Stamp tworzy "fundament" pod budynek) ale chcialbym to zrobic w 3D maxie 2010. - ten film pokazuje ww funkcje i jednoczesnie problem jaki chciałbym rozwiązać. ciekawym rozwiązaniem pokazanym na tym filmie jest tez podmiana "komponentów" na inny, w tym wypadku drzewo, i "upuszczenie" znajdujących się nad modelem terenu drzew na model czy jest możliwość aby zrobić coś podobnego w maxie? będę wdzięczny za pomoc Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności