free.ZE Napisano 23 Maj 2010 Napisano 23 Maj 2010 witam, jako ze dopiero zaczynam samodzielna nauke 3d,a natrafilem na problem z ktorym mecze sie juz 2 dni prosze was doswiadczonych o pomoc otoz, chcialem zrobic polane wedle tutoriala pethera guthrie ( link http://www.peterguthrie.net/blog/2009/03/vray-grass-tutorial-part-1/) jednak zamist vrayscatter chcialem uzyc zwyklego maxowskiego scattera gdy jednak wybieram plane jako distribution trawa zostaja rozproszona "do gory nogami" i nie mam pojecia jak to naprawic, domyslam sie ze pewnie mam cos nie tak z gizmo ale jak juz powiedzialem jestem bardzo poczatkujacy, a wujek google nie chce mi pomoc a tu jeszcze link gdybym moim laickim wytlumaczeniem tylko bardziej zagmatwal http://img265.imageshack.us/i/scatter.jpg/
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2010 Napisano 23 Maj 2010 musisz mieć lokalnąoś z do góry w obiektach rozsiewanych i pivot point w miejscu zaczepienia do "ziemi"
free.ZE Napisano 23 Maj 2010 Autor Napisano 23 Maj 2010 dzieki za szybka pomoc, jednak pozostaje jeszcze zasadnicze pytanie,jak to zrobic :)
La R Napisano 23 Maj 2010 Napisano 23 Maj 2010 Hierarchy -> Affect Pivot... i możesz manipulować pivotem. Pozdrawiam.
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2010 Napisano 23 Maj 2010 jak nie wiesz jak to spróbół łopatologicznie, twórz trawe z boxa w którego height to wysokość trawy będzie, convertuj do edit poly, dodawaj cuty i wyginaj źdźbło, tylko dolnej krawędzi nie ruszaj.
Rekomendowane odpowiedzi