graqu Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 (edytowane) Dodaję 2 zaczęte samochody, które z powodu ( jakoś mi się odechciało na drugi dzień pracy bo stwierdziłem że mi beznadziejnie wyjdzie, ) Mojego niechciejstwa skończyłem w obecnym stanie. Dołaczam po dwa zdjęcia z siatką i bez. Oceńcie czy jest mniej więcej ok. I takie pytanie- Robię te modele poly-modelingiem i chciałem zapytać czy to dobra metoda, Czy np. NURMS są lepsze ( Widziałem turtoriale ale nie chciało mi się ich czytać ale jeżeli to lepsza metoda to chyba się zdecyduje). Chodzi mi głównie o wygode modelowania i szybkość, no i jakość oczywiście. VW Scirrocco http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/783b6446cbe20a12.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/67300194c8df111b.html Fiat Ciquecento http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/a61bd306bef3bd1a.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/ef867a6ebd2e1dbf.html Oceniajcie Edytowane 24 Maj 2010 przez graqu
eazy-e Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 Tez chcialem zapytac, ale nie bylo odpowiedniego tematu. Osobiscie probuje swoich sil w rhino, ale jak porownujecie to do 3ds max? I jak z renderowaniem? Bo widze, ze ludzie przerzucaja prace do 3ds max i tam renderuja.
plasti Napisano 24 Maj 2010 Napisano 24 Maj 2010 graqu to co pokazales to napewno nie jest low poly.... co do nurbs vs poly, nikt ci konkretnie nie odpowie, poniewaz na to pytanie musisz sobie sam odpowoedziec, z czym ci wygodniej, to sa 2 zupelnie inne metody modelowania.... co do modelowania realnego low poly, to praktycznie najlepsza metoda, poniewaz zaczynasz od zarysu modelu w low poly(jak najmniej sie da) i tam gdzie trzena dzielisz, dodajesz tniesz, etc i takim schodkowym sposobem dochodzisz do ostatniego etapu, jest to najlepsza metoda poniewaz z samego poczatku bez wiekszego balaganu mozesz uniknac fakapow.... eazy-e imho nad poligonami jest wieksza kontrola niz nurbsami, i zawsze jesli musial bys zoptymalizowac siatke np na poczet gry, to raczej nie wyobrazam sobie tego robic z nurbsami..... co do renderu to wiekszosc uzywa v-raya, ale tak naprawde rowniez sam sobie musisz odp na pytanie ktorym ci sie bedzie lepiej operowac, V-ray jest najpopularniejszy i IMHO najlepszy...
dac77 Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 Nurbs są lepsze. Dają lepsze efekty ale trzeba się dużo nauczyć. Nurbsy zostały stworzone do projektowania technicznego zwłaszcza samochodów.
graqu Napisano 25 Maj 2010 Autor Napisano 25 Maj 2010 Dzięki. W sumie odeluje polygonami Bo także przekonał mnie filmik pokazujący modelowanie VW golfa polygonami, i to mi się spodobało. Co do NURBS to widziałem tylko długie turtoriale, i jakoś mnie to zniechęciło, Ale skoro teoretycznie są one stworzone do technicznych rusunków to spróbuję, w końcu trzeba się uczyć. A to co modelowałem to jest editable poly, zastosowałem tu poprostu jeszcze shell i wygładzanie. PS: Ale jak widzicie przyszłość tych zaczętych samochodów warto je kończyć. I pytano od czego zacząć to kończenie ? (Chodzi mi czy tył samochodu, bok )
plasti Napisano 25 Maj 2010 Napisano 25 Maj 2010 najlepiej w jednej bryle, jak juz nabierze ksztaltu i porobisz wszystkie zalamania na drzwiach itp(czesto sa takie przechodzace przez caly bok samochodu), to dopiero dzielisz, bo ja sam sie kiedys przejechalem jak z grubej rury odcialem drzwi a trza bylo zrobic takie zagiecie przez cala fure, roboty mozolnej mnostwo...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się