Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

 

Ma ktos jakis dobry patent na zrigowanie i animowanie węża w maxie? Nie mam tu na mysli prostego spline IK lub path deform. Wąż ma byc widoczny z bliska na galęźi, przydaly by sie mozliwosci lekkiego splaszczania zeby oddac ciezar itp. Spotkal sie ktos moze z podobnym rigiem, albo ma jakies pro wskazowki?

 

z gory dzieki

mirach

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

na spine ik bym to robil

@edit

sory nie doczytalem do konca:P. A juz wspomniales ze nie spine:P.

Napisano

No możesz śmiało zrobić rig dwu albo trzy warstwowy - to akurat nic nadzwyczajnego - dość codzienna praktyka wbrew pozorom.

Bazą powinien być jak najbardziej spline - inaczej sensu to nie będzie miało zbytniego. Tylko wąż nie musi się trzymać ściśle tego spline'a. Rig powinien mieć możliwość kontroli na ile ma wąż przylegać do spline'a a na ile luźno odstawać.

 

Najprościej:

- pierwsza warstwa: spline, na splinie helperki rozmieszczone w równych odstępach, a między helperkami kostki - taki klasyczny chain kości na slpinie. Innymi słowy stretchy spline IK

 

-druga warstwa: do tych kości na splinie podlinkowane jakieś inne obiekty, które można zwyczajnie przemieszczać, obracać, skalować - i to te obiekty będą deformowały węża (skin)

 

nazewnictwo i kolejność działań dowolna.. zamiast kości możesz wrzucić boxy a zamiast helperków możesz wrzucić kości... itp. Byle spline był splinem i skin skinem to jest szansa że choć trochę to się będzie kupy trzymać :)

 

oczywiście to tylko jedno z prostszych i szybszych rozwiązań - nie koniecznie musi Ci pasować. Tak na serio to zawsze sporo zależy od scenariusza i tego, co postać ma wykonać - no i od poziomu detalu jaki trzeba z rigu wycisnąć w pozowaniu postaci i samej animacji.

Napisano
  • Autor

Hej, dzieki za odpowiedzi, zwlaszcza dla Kirsa piszacego o 3 nad ranem :)

Ma to sens, obaczymy co wyjdzie z tego weza, z zalozenia ma to byc vivarium z wezem w roli glownej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności