mirach Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 Hej Ma ktos jakis dobry patent na zrigowanie i animowanie węża w maxie? Nie mam tu na mysli prostego spline IK lub path deform. Wąż ma byc widoczny z bliska na galęźi, przydaly by sie mozliwosci lekkiego splaszczania zeby oddac ciezar itp. Spotkal sie ktos moze z podobnym rigiem, albo ma jakies pro wskazowki? z gory dzieki mirach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XaoC Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 cos takiego moze: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 26 Maj 2010 Share Napisano 26 Maj 2010 na spine ik bym to robil @edit sory nie doczytalem do konca:P. A juz wspomniales ze nie spine:P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 27 Maj 2010 Share Napisano 27 Maj 2010 No możesz śmiało zrobić rig dwu albo trzy warstwowy - to akurat nic nadzwyczajnego - dość codzienna praktyka wbrew pozorom. Bazą powinien być jak najbardziej spline - inaczej sensu to nie będzie miało zbytniego. Tylko wąż nie musi się trzymać ściśle tego spline'a. Rig powinien mieć możliwość kontroli na ile ma wąż przylegać do spline'a a na ile luźno odstawać. Najprościej: - pierwsza warstwa: spline, na splinie helperki rozmieszczone w równych odstępach, a między helperkami kostki - taki klasyczny chain kości na slpinie. Innymi słowy stretchy spline IK -druga warstwa: do tych kości na splinie podlinkowane jakieś inne obiekty, które można zwyczajnie przemieszczać, obracać, skalować - i to te obiekty będą deformowały węża (skin) nazewnictwo i kolejność działań dowolna.. zamiast kości możesz wrzucić boxy a zamiast helperków możesz wrzucić kości... itp. Byle spline był splinem i skin skinem to jest szansa że choć trochę to się będzie kupy trzymać :) oczywiście to tylko jedno z prostszych i szybszych rozwiązań - nie koniecznie musi Ci pasować. Tak na serio to zawsze sporo zależy od scenariusza i tego, co postać ma wykonać - no i od poziomu detalu jaki trzeba z rigu wycisnąć w pozowaniu postaci i samej animacji. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 27 Maj 2010 Autor Share Napisano 27 Maj 2010 Hej, dzieki za odpowiedzi, zwlaszcza dla Kirsa piszacego o 3 nad ranem :) Ma to sens, obaczymy co wyjdzie z tego weza, z zalozenia ma to byc vivarium z wezem w roli glownej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się