Napisano 26 Maj 201014 l Hej Ma ktos jakis dobry patent na zrigowanie i animowanie węża w maxie? Nie mam tu na mysli prostego spline IK lub path deform. Wąż ma byc widoczny z bliska na galęźi, przydaly by sie mozliwosci lekkiego splaszczania zeby oddac ciezar itp. Spotkal sie ktos moze z podobnym rigiem, albo ma jakies pro wskazowki? z gory dzieki mirach
Napisano 26 Maj 201014 l na spine ik bym to robil @edit sory nie doczytalem do konca:P. A juz wspomniales ze nie spine:P.
Napisano 27 Maj 201014 l No możesz śmiało zrobić rig dwu albo trzy warstwowy - to akurat nic nadzwyczajnego - dość codzienna praktyka wbrew pozorom. Bazą powinien być jak najbardziej spline - inaczej sensu to nie będzie miało zbytniego. Tylko wąż nie musi się trzymać ściśle tego spline'a. Rig powinien mieć możliwość kontroli na ile ma wąż przylegać do spline'a a na ile luźno odstawać. Najprościej: - pierwsza warstwa: spline, na splinie helperki rozmieszczone w równych odstępach, a między helperkami kostki - taki klasyczny chain kości na slpinie. Innymi słowy stretchy spline IK -druga warstwa: do tych kości na splinie podlinkowane jakieś inne obiekty, które można zwyczajnie przemieszczać, obracać, skalować - i to te obiekty będą deformowały węża (skin) nazewnictwo i kolejność działań dowolna.. zamiast kości możesz wrzucić boxy a zamiast helperków możesz wrzucić kości... itp. Byle spline był splinem i skin skinem to jest szansa że choć trochę to się będzie kupy trzymać :) oczywiście to tylko jedno z prostszych i szybszych rozwiązań - nie koniecznie musi Ci pasować. Tak na serio to zawsze sporo zależy od scenariusza i tego, co postać ma wykonać - no i od poziomu detalu jaki trzeba z rigu wycisnąć w pozowaniu postaci i samej animacji.
Napisano 27 Maj 201014 l Autor Hej, dzieki za odpowiedzi, zwlaszcza dla Kirsa piszacego o 3 nad ranem :) Ma to sens, obaczymy co wyjdzie z tego weza, z zalozenia ma to byc vivarium z wezem w roli glownej.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto