megys Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Witam, mam problem z renderem, białe ściany są całe w plamkach, jak zwiększam maximum sampling radius plamy nie znikają, robią się tylko większe. Oświetlenie mr.sun i mr.sky Jak wrzucam lepsze ustawienia, to wyskakuje błąd z ilością pamięci i wywala mi maxa. Wcześniej robiłam wizki na takich ustawieniach i było wszystko ok, od jakiegoś czasu dzieją się dziwne rzeczy. Pracuje na tym samym kompie. Help...
Kris_R Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Musisz chyba ciut więcej powiedzieć.. liczysz przy pomocy Final Gather, czy odpalasz GI i liczysz fotony itp? Najlepiej wklej ustawienia renderingu. To na pewno jakaś głupotka. Damy radę.
megys Napisano 31 Maj 2010 Autor Napisano 31 Maj 2010 Wiesz co, ja jakimś mistrzem maxa nie jestem... większość rzeczy robie na czuja i tak, jak mnie uczyli. Mam włączony FI i GI, a powinnam mieć tylko jeden??? A co z Diffuse Bounces? Dzięki za pomoc
avik Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 Już nikt nie odpowiada... to boli... Tak powinieneś mieć włączony tylko jeden. Najlepiej FG. Mówię to z własnego doświadczenia ( a też kiedyś odpalałem i jedno i drugie. Jakby tego było mało, cytuje, z pewnej książki do mentala - "Realistic Architectural Visualization with 3ds max and mental ray" cytuję : " In 3ds max 2010 ( ale to się odnosi do każdej wersji maxa), you should use either FG or GI. (...) Some settings of FG and GI will be ignored if both are used simultaneously"" Co oznacza : W 3ds max 2010 powinienneś używać FG albo GI.(...) Niektóre ustawienia FG i GI będą się wykluczały, jeśli będą używane jednocześnie" Co do diffuse bounces nie mogę Ci nic jednoznacznie powiedzieć. Jedyne co wiem na ten temat z różnych źródeł ( również powyższej książki), to to, że wydłuża rendering, polepsza jakość ( rozjaśnia też) i nie powinna być używana poniżej wartości 3, bo rendering się wydłuży, a z jakości nici. Co do kropek, to prawdopodobnie problem samplingu. Przegrzebuję forum właśnie z tego powody. Miewałem już ten problem ale zazwyczaj zwiększenie sampli na materiale do ściany i mrsun pomagało . Niestety nie tym razem. Spróbuj, może się uda.
Grave Napisano 27 Sierpień 2010 Napisano 27 Sierpień 2010 Zerknij tutaj. http://max.cgcookie.com/2010/03/04/final-gather-and-global-illumination-optimization/ Od razu mówię, że scenę z tutoriala da się lepiej zoptymalizować niż jest to tam pokazane.
avik Napisano 28 Sierpień 2010 Napisano 28 Sierpień 2010 Widzisz? Od razu wszyscy pomagają ;) Z drugiej strony, i ja dziękuję, bo mam aktualnie podobny problem.
avik Napisano 28 Sierpień 2010 Napisano 28 Sierpień 2010 Dodam, a propo filmiku od @Grave ( jeśli komuś nie chce się oglądać) takie problemy (plamkowanie) rozwiązujemy zwiększając shadows samples ( np. z 16 na 32). Powinno pomóc.
megys Napisano 30 Sierpień 2010 Autor Napisano 30 Sierpień 2010 Dzięki za pomoc... co prawda pracę nad wizką skończyłam kilka miesięcy temu ale informacje są bardzo przydatne na przyszłość hehe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się