Skocz do zawartości

Problem z exportowaniem stl do fbx


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ziemia
Napisano

Witam.

 

Mam taki prosty jak mi się wydaje problem. Nie zajmuję się grafiką 3D ani inną. Potrzebuję po prostu umieścić model 3d który od kogoś dostałem w swoim programie pisanym w C# z użyciem XNA. Tak czy inaczej jeśli nie jesteś programistą to i tak możesz mi pomóc. Model mam w formacie .stl, żeby użyć go w swoim programie muszę exportować go do formatu .fbx W momencie kiedy oglądam model w blenderze wygląda on ok, ale kiedy wyeksportuję go i umieszczam w programie wygląda kiepsko tzn głównie chyba problemem jest materiał, kolor lub przeźroczystość. Nie wiem. Próbowałem wielu zmian przy exporcie, ustawiałem refleksy, kolory cuda i dalej kiepsko to wygląda. Przesyłam 4 screene, te z szarym tłem są z blendera a te z niebieskim z mojego programu. Chcę osiągnąć w pliku fbx taki efekt jak w stl. Jak to zrobić? Na pewno problemem jest też światło w moim programie ale tym się nie przejmujcie na razie później to poprawię. Co mam ustawić w blenderze przed exportem żeby to miało ręce i nogi.

 

 

http://img412.imageshack.us/img412/3378/1blend.png

 

http://img714.imageshack.us/img714/328/1xna.png

 

http://img62.imageshack.us/img62/2735/2blend.png

 

http://img69.imageshack.us/img69/1564/2xna.png

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

nie znam sie na tym ale, jak dla mnie wygląda to na jakieś błędy w sortowaniu przy wyświetlaniu, czy ten program pisałeś sam ? posprawdzaj jak sie to zachowuje przy prostszych obiektach dwa, trzy sześciany obok siebie.

co do samego expotru to zatwierdzenie wszystkich modyfikatorów alt+C i połączenie obiektów w jeden mesh ctrl+J i przeliczenie normalnych na zewnątrz w edit mode ctrl+N, powinno pomóc na większość problemów przy eksporcie

Napisano
nie znam sie na tym ale, jak dla mnie wygląda to na jakieś błędy w sortowaniu przy wyświetlaniu, czy ten program pisałeś sam ? posprawdzaj jak sie to zachowuje przy prostszych obiektach dwa, trzy sześciany obok siebie.

co do samego expotru to zatwierdzenie wszystkich modyfikatorów alt+C i połączenie obiektów w jeden mesh ctrl+J i przeliczenie normalnych na zewnątrz w edit mode ctrl+N, powinno pomóc na większość problemów przy eksporcie

Mi to wygląda na dwie możliwości:

- wyłączony w OpenGL/Dx test głębokości/maska głębokości (czyli mniej więcej to co mówisz, bo obiekty nie są rysowane względem głębokości, a względem kolejności rysowania (ostatni zasłania poprzednie)).

 

- Jakiś problem polegający na imporcie nie uwzględniający przekształceń (nie tworzy sobie jego program macierzy przekształceń z fbx (co jest przekształceniami obiektu, a nie siatki)), przez co niektóre elementy są przesunięte i zasłania go inny obiekt (co powoduje właśnie taki wygląd screena)... ale stawiałbym na pierwszą możliwość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności