Skocz do zawartości

[Maya] drobne pytania


Gość User190

Rekomendowane odpowiedzi

Gość User190

Hejka,

w związku z moją przesiadką na Maykę, pojawiają się co chwilę jakieś drobne pytania, które co prawda nie blokują mi pracy, ale ich rozwiązanie pomogło by zdecydowanie pójść do przodu. Postanowiłem więc założyć wątek z pytaniami, na które, mam nadzieję, pomożecie mi znaleźć odpowiedzi. Oczywiście każdy, kto chce może postować tu swoje pytania :)

 

Na pierwszy ogień:

 

1. Czy jest jakiś domyślny shortcut do 'Render current view'?

2. Czy jest jakiś shortcut do hypershade'a?

3. Dlaczego przy area light domyślnie ustawione cienie wyglądają tak ohydnie? :P

4. Czy render layery działają tylko z wybranymi 4 materiałami, które w nazwie mają passes, czy ze wszystkimi, ale mają jakieś ograniczenia? (na tutku koleś do końca tego nie wyjaśnił, robię właśnie test, ale chciałbym jego wyniki z kimś skonfrontować).

 

Ps. Wybaczcie maksowcowi trywialne pytania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Witamy na lepszej ścieżce życia :)

 

1. nie ma, możesz sobie sam ustawić.

2. Nie ma, ja sobie ustawiłem kilka okien pod alt + M/B/N...

3. Mały sampling.

4. Każdy materiał działa z render layerami. Zrób sobie kulke, kilka render layerów, a teraz na każdym layerze nałóż inny materiał. Działa? A teraz kolejna magiczna sztuczka, która bije maxa na głowę. Na dowolnym layerze, prawy przycisk w atribute editor na dowolnej wartości i "create layer override" :) i jedziesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Ad. 1,2,3 - Thx

Czy można jakoś wyeksportować Hotkeys na inną stację roboczą? Często przesiadam się między stanowiskami i przydało by się to mocno :)

Ad. 4 - Thx x 2 ;)

 

Jakieś sposoby na przyspieszenie Mentalka stricte pod Mayką? Jest trochę inny niż maxowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lamerskie pytanie:

Ściągłem sobie en trial do Maya i chce zrobić swoje pierwsze w życiu coś :P. Obejrzałem parę tutków, ale żaden nie odpowiada na moje pytanie .

 

Otóż stworzyłem krzywą za pomocą CV Curve Tool, następnie wykonałem jej duplikat, przesunąłem nieco do góry. Połączyłem obydwie za pomocą Surfaces > Loft. Teraz następuje problem (:P): jak sprawić, ażeby ta moja krzywa, która jest, powiedzmy, zamkniętym kołem, była wypełniona w środku? Na razie mam tylko "ścianki". Czy CV Curve Tool się w ogóle do tego nadaje?

 

beztytuufvn.th.jpg

 

Takie coś. Tylko, że w ten sposób tworzę jedynie "ścianki", a chcę, żeby środek był wypełniony.

 

Polecono mi, by użyć opcji Insert Isoparms, ale w ten sposób dodaje jedynie nowe połączenia na bokach, a jak chce "daszek" :D.

 

OK, już mam. Tam taka fajna opcja Planar jest :).

Edytowane przez Soviet666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności