Napisano 21 Czerwiec 201014 l Postanowiłem odświeżyć model, który zrobiłem parę lat temu. W poprzednim wydaniu skopana była geometria, postanowiłem poprawić siatkę i wstawić samochodzik w hdrkę którą niedawno zrobiłem. Nie modeluje zbyt często takich obiektów, piszcie więc proszę jakie macie uwagi do siatki czy innych błędów które rzucają się w oczy. Trójkątów nie ma poza wybrzuszeniem w drzwiach - tu akurat sprawdzają się całkiem nieźle. W załącznikach nowa geometria i referki. Oczywiście są niedociągnięcia, stąd też pytanie : Jak poprawiacie tego typu geometrię. Przeciąganie poszczególnych vertexów jest dość żmudne. Co tu dużo mówić - efekt jest niewspółmierny do włożonej pracy. Po msmooth przy wysokim reflecion widać dziwaczne załamania, nawet przy poprawnie ułożonej "na oko" siatce. Myślałem o podzieleniu siatki na części i wyginaniu go ffd. Strzelam. Macie jakieś propozycje? W załączniku leciwy już render, na którym widać problem. W nowej siatce jest dużo lepiej, ale i tak trzeba ją "wyprostować". Wszelkie uwagi mile widziane. http://img96.imageshack.us/img96/4926/32080155.jpg Edytowane 21 Czerwiec 201014 l przez PICsell
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Ładny ten render- z modelowaniem poly to chyba zawsze taki "dynks" jest ze siatka jest ciężka do ręcznego poprawiania, stąd wszelkie pluginy usprawniające poly-modeling - do maxa całkiem fajny jest Poly Boost, który w maxie 2011 jest chyba już podstawowo dodany do programu (twórcy maxa nie majac pomysłu jak zmieniać program dowalają tam co lepsze pluginy powiększajac jego objętość). W Poly Boost jest natomiast funkcja układająca automatycznie polygony -na pewno przyspiesza to modelowanie i uspokaja siatkę- prawdopodobnie podobnych pluginów używa większość naszych "forumowych" kolegów- wymiataczy od samochodów :)- niech się wypowiedzą w tym temacie http://www.polyboost.com/ Edytowane 22 Czerwiec 201014 l przez eco
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Render naprawdę niezły! Tylko te drzwi dlaczego tak odstają ? Jedynie materiał opon mógłbyś podrasować ;)
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Autor Już dawno zapomniałem o tym fiacie i nie planowałem do niego nigdy wracać. Skleiłem natomiast fajną hdrkę i postanowiłem wrzucić w nią ten model. Przyjrzałem mu się po latach i uznałem że źle zrobiony, więc trafił na warsztat. Największy problem był z tylną klapą od silnika, tam przy "skrzelach" (bo tak chyba nazywacie wloty powietrza). Była tam masa triangli i po msmoothie widać jak tam się wszystko sypie. Klapa wymodelowana więc zostałą od początku, teraz jest cacy. A co do drzwi - widziałem w nim sporo niedociągnięć ale dzrzwi mi umknęły :-) Może dzisiaj wieczorem znajdę chwilę i wygłaszczę ręcznie siatkę z pierwszych postów. Polyboosta znam z widzenia, ale nie używałem nigdy. Może coś na kształt funkcji flow adjust.
Napisano 22 Czerwiec 201014 l sam kiedyś modelowałem tego fiata, niestety też nie udało mi się skończyć, słomiany zapał, nie lepiej jakbyś modelował go na podstawie rzutów, blueprintów i dopiero później dorabiać szczegóły ??
Napisano 22 Czerwiec 201014 l O ciekawe co potrafi ten plugin... Ze swojej strony mogę tylko dodać, ponieważ modeluję od pierwszego do ostatniegu vertexu na piechotę, że jak patrzysz na swoją pracę wszystko musi układać się w logiczną całość. Wszystkie chaotyczne ruchy lub podjęte decyzje na szybko "a później tym sie zajmę" mają swoje odzierciedlenie w przyszłości - ciężko to po prostu naprawić.
Napisano 27 Czerwiec 201014 l coś z tego jeszcze wyrośnie :) troche gęsto z tyłu na błotniku i krzywo przez to. co najmniej 2 edge loopy jestes w stanie usunąć nie tracąc na krztałcie
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto