Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Postanowiłem odświeżyć model, który zrobiłem parę lat temu. W poprzednim wydaniu skopana była geometria, postanowiłem poprawić siatkę i wstawić samochodzik w hdrkę którą niedawno zrobiłem.

 

Nie modeluje zbyt często takich obiektów, piszcie więc proszę jakie macie uwagi do siatki czy innych błędów które rzucają się w oczy.

Trójkątów nie ma poza wybrzuszeniem w drzwiach - tu akurat sprawdzają się całkiem nieźle.

 

W załącznikach nowa geometria i referki.

 

f60001.jpg

 

f60002.jpg

 

Oczywiście są niedociągnięcia, stąd też pytanie :

 

Jak poprawiacie tego typu geometrię. Przeciąganie poszczególnych vertexów jest dość żmudne. Co tu dużo mówić - efekt jest niewspółmierny do włożonej pracy. Po msmooth przy wysokim reflecion widać dziwaczne załamania, nawet przy poprawnie ułożonej "na oko" siatce.

Myślałem o podzieleniu siatki na części i wyginaniu go ffd. Strzelam. Macie jakieś propozycje?

 

W załączniku leciwy już render, na którym widać problem. W nowej siatce jest dużo lepiej, ale i tak trzeba ją "wyprostować". Wszelkie uwagi mile widziane.

 

http://img96.imageshack.us/img96/4926/32080155.jpg

Edytowane przez PICsell
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Ładny ten render- z modelowaniem poly to chyba zawsze taki "dynks" jest ze siatka jest ciężka do ręcznego poprawiania, stąd wszelkie pluginy usprawniające poly-modeling - do maxa całkiem fajny jest Poly Boost, który w maxie 2011 jest chyba już podstawowo dodany do programu (twórcy maxa nie majac pomysłu jak zmieniać program dowalają tam co lepsze pluginy powiększajac jego objętość). W Poly Boost jest natomiast funkcja układająca automatycznie polygony -na pewno przyspiesza to modelowanie i uspokaja siatkę- prawdopodobnie podobnych pluginów używa większość naszych "forumowych" kolegów- wymiataczy od samochodów :)- niech się wypowiedzą w tym temacie

 

http://www.polyboost.com/

Edytowane przez eco
Napisano

Już dawno zapomniałem o tym fiacie i nie planowałem do niego nigdy wracać. Skleiłem natomiast fajną hdrkę i postanowiłem wrzucić w nią ten model. Przyjrzałem mu się po latach i uznałem że źle zrobiony, więc trafił na warsztat. Największy problem był z tylną klapą od silnika, tam przy "skrzelach" (bo tak chyba nazywacie wloty powietrza). Była tam masa triangli i po msmoothie widać jak tam się wszystko sypie. Klapa wymodelowana więc zostałą od początku, teraz jest cacy.

 

A co do drzwi - widziałem w nim sporo niedociągnięć ale dzrzwi mi umknęły :-)

Może dzisiaj wieczorem znajdę chwilę i wygłaszczę ręcznie siatkę z pierwszych postów.

Polyboosta znam z widzenia, ale nie używałem nigdy. Może coś na kształt funkcji flow adjust.

Napisano

sam kiedyś modelowałem tego fiata, niestety też nie udało mi się skończyć, słomiany zapał, nie lepiej jakbyś modelował go na podstawie rzutów, blueprintów i dopiero później dorabiać szczegóły ??

Napisano

O ciekawe co potrafi ten plugin...

 

Ze swojej strony mogę tylko dodać, ponieważ modeluję od pierwszego do ostatniegu vertexu na piechotę, że jak patrzysz na swoją pracę wszystko musi układać się w logiczną całość.

Wszystkie chaotyczne ruchy lub podjęte decyzje na szybko "a później tym sie zajmę" mają swoje odzierciedlenie w przyszłości - ciężko to po prostu naprawić.

Napisano

coś z tego jeszcze wyrośnie :)

 

troche gęsto z tyłu na błotniku i krzywo przez to.

co najmniej 2 edge loopy jestes w stanie usunąć nie tracąc na krztałcie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności