maniak_87 Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 Witam, Jakiś czas temu zacząłem robić sobie pewną animację. Jednak napotkałem na problem, na który jak do tej pory nie udało mi się znaleźć odpowiedzi. Mianowicie chciałbym zanimować coś takiego, że mój biped zdejmuje sobie dłoń i w zamian zakłada drugą trochę inną i teraz rodzi się pytanie jak takie coś zrobić ?? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. PS Soft to oczywiście 3ds max - wersja 2010
Lauke1985 Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 Jeżeli chodzi ci chodzi o to żeby odczepić Bip01 R hand albo Bip01 L hand to będzie cięzko :) mało powiedziałeś chcesz to zrobić.,,, bipedem zaaplikowanym w skina ? czy samym bipedem jeżeli samym bipedem to bym zaznaczył dłon dał auto key dalej prawym kliknięciem myszki object properties opcja Visbility z 1,0 zjechal bym na 0,0 w tym momencie ręka jak by znikła dodal bym jakąs podobną ręke bipa w tą ręke która nie znika i zrobił to na odwrót wystarczy dobrze zgrać klatki :) i powinno wyjsc są też inne sposoby ale nie spotkałem się jak można usunąc dłon bipeda wtedy raczej cały zniknie :) Troche zle to wytłumaczyłem ale ja bym se poradził :P
maniak_87 Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Napisano 25 Czerwiec 2010 No tak zapomniałem napisać że do bipeda jest podłączony model za pomocą Skina
Lauke1985 Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 no to tutaj byś musiał polecieć z morphem chyba że jest jakiś inny sposób ale napewno jest :) najlepiej jak by ręka to był oddzielny obiekt od reszty skina na bipa dłon zarzucasz visbility 0,0 a skina dłon to oddzielny obiekt :) wtedy ją łapie tą inną dłonią jakas animka palców jak odrywa rzuca na ziemie :)
Lauke1985 Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 nie wiem nigdy tego nie robilem więc tylko to mi zaświtało w głowie ja bym zaznaczył polygony dłoni która ma się oderwać dał jej grupe np dłon do oderwania tą inną reką animka jak łapie tą co się ma oderwać i po problemie :) ale pamietaj ze na bipa dłon daj visbility zeby podczas renderu nie była widoczna :)
guru Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 Jak dla mnie to trzeba by bylo wczesniej taka postac przygotowac pod wzgledem szkieletu zeby nie miec problemu ze skinem. Ja bym zrobil tak: Stworzyl szkielet postaci, potem odbial reke. Nastepnie zeskinowal postac i reke osobno. A potem polaczyc reke do postaci za pomoca Attachment constraint. Ten ogranicznik mozna animowac wiec z podmiana nie bylo by problemow.
Lauke1985 Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 no własnie teraz sprawdzałem to będzie problem jezeli bip jest zaskinowany :) nie da się przejsc spowrotem do poly bo sie rozzskinuje :P
CgBartosz Napisano 29 Czerwiec 2010 Napisano 29 Czerwiec 2010 (edytowane) Stworz morftarget postaci w ktorym skalujesz dlon do 0. To bedzie efekt znikania dloni. Teraz dodaj rig z kosci do bipeda. Przylinkuj go przy pomocy link constraint i przyskinuj do niego osobny model samej dloni. Nastepnie w momencie odczepiania reki, ustaw morf na 100. Aha, jeszcze dlon, jej pojawianie i znikanie tez moznesz morfem kontrolowac. Attachment constraint raczej sie tutaj do niczego nie przyda. Za jego pomoca mozna cos przykleic do fejsa. Link constraint pozwoli dowolnie przepinac rig dloni miedzy dowolnymi obiektami. Visibility nie uzywaj bo pozniej nie skeszujesz. Edytowane 29 Czerwiec 2010 przez CgBartosz
Kris_R Napisano 29 Czerwiec 2010 Napisano 29 Czerwiec 2010 Człowiek się uczy całe życie :) Niby proste, a jakże genialne! :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się