Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Mam takie pytanko.

 

Podczas wczytywania sceny pojawia się komunikat Missing external files, który znaczy oczywiście, ze brakuje czegoś w scenie - w moim przypadku chodzi o bitmapy - texturki. Problem w tym, że w scenie brakuje textur, które nie są w ogóle w niej użyte - pochodzą ze scenki bazowej, na której zacząłem pracować i usunąłem już obiekty pokryte tą texturą. Zostawiłem tylko oświetlenie i studio po to żeby za każdym razem nie zaczynać od zera. Proszę o podpowiedź w jaki sposób odświeżyć wszystko i wczytać tylko te bitmapy, które są używane, a nie te co były na obiektach usuniętych. Za każdym uruchomieniem scenki max pyta o nie tak jakby były mu do czegoś potrzebne.

 

Czy do tego służy służy

 

MaxScript: FreeSceneBitmaps()

 

Jeśli tak to chyba n ie umiem tego zastosować bo wciąż pyta.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

usunąłeś obiekty - ale jak przypuszczam pewnie materiałów już nie? Jeśli tak, to usuń materiały które były wcześniej przypisane do obiektów i powinno zniknąć Twe utrapienie :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Chyba trzeba w material editor wejść w utilities i wybrać "condense material editor slots" - i wtedy zostają tylko materiały ze sceny, a to chyba rozwiązuje problem. Jeśłi się mylę to proszę o poprawkę.

 

Czasem trzeba spytać o niektóre rzeczy, żeby ktoś naprowadził.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności