Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Mam takie pytanko.

 

Podczas wczytywania sceny pojawia się komunikat Missing external files, który znaczy oczywiście, ze brakuje czegoś w scenie - w moim przypadku chodzi o bitmapy - texturki. Problem w tym, że w scenie brakuje textur, które nie są w ogóle w niej użyte - pochodzą ze scenki bazowej, na której zacząłem pracować i usunąłem już obiekty pokryte tą texturą. Zostawiłem tylko oświetlenie i studio po to żeby za każdym razem nie zaczynać od zera. Proszę o podpowiedź w jaki sposób odświeżyć wszystko i wczytać tylko te bitmapy, które są używane, a nie te co były na obiektach usuniętych. Za każdym uruchomieniem scenki max pyta o nie tak jakby były mu do czegoś potrzebne.

 

Czy do tego służy służy

 

MaxScript: FreeSceneBitmaps()

 

Jeśli tak to chyba n ie umiem tego zastosować bo wciąż pyta.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

usunąłeś obiekty - ale jak przypuszczam pewnie materiałów już nie? Jeśli tak, to usuń materiały które były wcześniej przypisane do obiektów i powinno zniknąć Twe utrapienie :)

Napisano

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Chyba trzeba w material editor wejść w utilities i wybrać "condense material editor slots" - i wtedy zostają tylko materiały ze sceny, a to chyba rozwiązuje problem. Jeśłi się mylę to proszę o poprawkę.

 

Czasem trzeba spytać o niektóre rzeczy, żeby ktoś naprowadził.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności