Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 Witam doswiadczonych kolegow ogolnie bawie sie 3ds max'em od jakiegos czasu mam kilka pytan na ktore odpowiedzi nie moge znalezc u wujka google 1 - jak dodac animacje 3ds max do filmiku ( chodzi mi np o kule ktora bedzie wisiala mi nad glowa to oczywiscie przyklad) 2 - co i jak zrobic zeby kola w samochodzie ktory wymodelowalem sie krecily gdy bede robil animacje dodam ze kola robilem osobno i np felga tarcza itp nic nie jest zlinkowane ze soba licze na pomoc
blinq Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 1 - Renderujesz animacje do jakiegoś formatu z alfą i składasz w programie do compositingu (np After Effects ale Premiere Pro też da radę) 2 - zgrupuj wszystko i ustaw animację ;) Pozdro
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 (edytowane) z alfa? moglbys mi to przyblirzyc? rozumiem ze to jakis format ktory odczyta after effect i polaczy oba pliki w jeden tak? ale o co chodzi z ta alfa zgrupowalem wszystko i chce zeby samochod sie przesowal a kola krecily... i tu jest problem gdy przesowam model auto to kola zostaja w takim samym polozeniu do podloza wydaje mi sie ze potrzebny tu jest jakis reactor chyba ze sie myle czekam na sugestie Edytowane 30 Czerwiec 2010 przez Dominick
guru Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 Alpha to jak maska w photoshopie. Szukaj pod haslem matchmoving
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 moglbys mi powiedziec w ktorym miejscu mam tego szukac?
guru Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 Tu Wiem ze jestem okrutny ale zacznij od czytania co to jest dokladnie by pozniej uściślić twoje pytania. Na ogolne pytania malo kto odpowiada bo nie da sie jedny postem opisac to co mozesz w sieci znaleźć. Powiem tyle ze są pewne firmy zajmujące sie wydawnictwa swietnych tutariali dot. grafiki komputerowej im. matchmovingu: digital tutors, gnomon etc. Ps. niestety platne;]
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 nie no zapoznalem sie oczywiscie z lektura matchmoving'u i kojarze troche program adobe afetr effect ale chodzi mi bardziej o 3ds max jak zapisac ten plik z alfa tak bardziej lopatologicznie bym prosil blagam :)
guru Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 ojojojoj. W maxie F1 i tam tam szukaj alpha channel. Tu maszs jak renderowac z alpha: http://www.stockvault.net/tutorials/from_3d_studio_max_to_adobe_photoshop.php
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 ok juz mam tutorial duzo pomogl dzieki serdeczne jak bys jeszcze mogl mi pomoc z tymi kolami to bede wdzieczny
guru Napisano 30 Czerwiec 2010 Napisano 30 Czerwiec 2010 nie jestem dobry z animacji ale grupowanie wszystkiego niczego nie da jezeli juz to wszystko poza kolami. Najlepiej zrobic rig samochodu (znajdziesz tutorial na necie lub youtube) i wtedy animowac. Jak nie chcesz robic rigu to mozna tak jak pisalem zgrupowac i normalnie animowac rotacje kul (ale to nie jest najlepsza metoda).
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 nie no animowanie rotacji kola jest zbyteczne bo widzialem na jakims tutku ze owe kolo (wraz z felga kilku ramienna) krecilo sie statycznie do podloza... obroty byly tak doskonale ze smiej twierdzic ze reactor za to odpowiada
Dominick Napisano 30 Czerwiec 2010 Autor Napisano 30 Czerwiec 2010 jeszcze jedno jak wlaczyc menu reactor zeby interfejs byl na ekranie??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się