Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Przepraszam że piszę kolejny temat o tym samym problemie i od razu informuję, że szukałem już na forum odpowiedzi ale nie udało mi się niestety znaleźć rozwiązania mojego problemu.

 

123sb.png

 

Na załączonym zdjęciu opisałem co udało mi się ustawić a co nie chce mi działać. Od razu zaznaczam że mechanizm ma działać bez ustawiania klatek animacji, chce to zbudować tylko na zasadzie połączeń i zależności.

 

Trzon udało mi się skonfigurować za pomocą "position constrant" (czy jakoś tak) ale niestety co do głowy tłoka to nie zadziałało. Próbowałem coś zbudować w script'cie ale praktycznie nic o nim nie wiem. Wymyśliłem że można by zrobić to za pomocą kości, rozwiązałoby to problem nie zwracania się górnej części trzonu do głowy tłoka, ale potrzebowałbym jakichś porad i czy to jest w ogóle możliwe w taki sposób zrobić.

 

Pomóżcie proszę.

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

A propos trzonu, ktory zostaje w pionie - probowales LookAt Constraint na nim, z wycelowaniem w "glowe"? Byc moze trzeba bedzie powalczyc z osiami i pivotem, ale powinno zadzialac.

 

tlok.gif

 

Jezeli chcesz miec wszystko z automatu to trzeba troche pokombinowac. jak bede mial chwile to pomysle, ale nie powinno to byc jakos strasznie trudne.

Edytowane przez Reanimator
Napisano (edytowane)

aim to dobre rozwiązanie, ale constrainty to zawsze ciężka sprawa.

Użyłbym SpineIK z 3 węzłami jeden przylinkowany do wału a 2 jako początek i koniec uskoku tłoka. Zaraz machnę scenę.

 

Ok działa tak jak pisałem:

 

1. prosta Spline z 3 węzłami - każdy ustawiony jako Corner.

2. Dwie Bonesy z Tipem.

3. Animation > IK > SpineIK dla wszystkich obiektów.

4. Point 2 i 3 odlinkować

5. Point 1 przylinkować do wału w miejscu w którym tłok ma być do niego przyczepiony.

Ważne !!! odległość pomiędzy Point1 i 2 nie może być większa niż długość mechanizmu tłoka.

Chodzi oto, żeby głowica tłoka poruszała się po prostej.

6. Elementy ramienia tłoka przylinkować do Bone1.

7. Samą głowicę tłoka do Bone2.

 

Gotowe

Edytowane przez asblaze
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Ok, wielkie dzięki Asblaze zrobiłem tak jak napisałeś z tym że zamiast "Point 1" przyczepiać do wała korbowego to przyczepiłem go do dolnej części obręczy trzonu tłoka (obręcz składa się z dwóch części), która jest połączona z wałem korbowym za pomocą "position constrant".

 

Naprawdę, wielkie dzięki.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Mati-PL
Napisano (edytowane)

Super :) Point1 trzeba przyczepić do tego co się kręci :)

Rozwiązanie które zaproponowałem nie powinno wzmagać żadnych constraintów.

Zakładam że ta zielona cześć tłoka na Twoim obrazku to "dolna część obręczy trzonu". Jeśli tak, to usuń na niej constrainta i przylinkuj do Bone1... ale to Twój model - wiesz lepiej co i jak.

Edytowane przez asblaze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności