Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

 

Moje pytanie dotyczy technicznego aspektu przygotowania animacji w v-rayu. Najlepiej będzie jeśli odeśle w tym miejscu do przykładu, który w bardzo podobny sposób ilustruje istotę mojego problemu tyle, że tutaj

wykorzystywany jest mental ray. I tutaj pytanie do was :) czy da się pozbyć tych niechcianych, migających detali w animacji? Tak na boku dodam... wiem, że w v-rayu można jak na zamieszczonym tutorialu "wypalić" irradiance map a następnie wykorzystać ją do wyrenderowania animacji. Problem jednak pojawia się wtedy, gdy mamy w projekcie pewien ruchomu obiekt. Wtedy wypalona mapa nie zdaje swojego egaminu. Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez Jarkaos

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 934
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest przecież tryb liczenia map irradiance jako incremental.. czyli nie liczy dla każdej klatki od zera tylko dodaje to, co się zmieniło względem poprzedniej klatki... to niweluje mryganie prawie do zera.

Napisano

Incremental z ruchomymi obiektami tak sobie działa. Ale jest opcja animation w irr mapie i ona się dobrze sprawdza/

Napisano
  • Autor

Właśnie co testowalem incremental add i multiframe incremental przy presecie high - animation. Najpierw stworzyłem zsumowaną mapę na podstawie pierwszych 10 klatek animacji a nastepnie wyrenderowałem je z nowo utworzonej irradiance map i... mimo tego jak widać na dwóch załączonych renderach nadal pojawiają się zniekształcone miejsca. Może coś robię źle...?

 

2.jpg?w=9d3ab0b2

 

1.jpg?w=f67173b3

Edytowane przez Jarkaos

Napisano

Nie oglądałem załączonych przez ciebie plików ale niestety musisz wiedzieć, że często GI w animacji liczy się na twardo - dla każdej klatki niezależnie na wysokich ustawieniach mimo, że boli.

Napisano

Ano źle - ja nie mówiłem o presecie "gęstości" IR mapy, tylko o trybie pracy. W zakładce w której masz defaultowo single frame mode, zmieniasz na animation. Najpierw liczysz prepass a potem final. W czasie liczenia prepassu nie są renderowane klatki tylko IR mapa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności