Jarkaos Napisano 4 Lipiec 2010 Napisano 4 Lipiec 2010 (edytowane) witam Moje pytanie dotyczy technicznego aspektu przygotowania animacji w v-rayu. Najlepiej będzie jeśli odeśle w tym miejscu do przykładu, który w bardzo podobny sposób ilustruje istotę mojego problemu tyle, że tutaj wykorzystywany jest mental ray. I tutaj pytanie do was :) czy da się pozbyć tych niechcianych, migających detali w animacji? Tak na boku dodam... wiem, że w v-rayu można jak na zamieszczonym tutorialu "wypalić" irradiance map a następnie wykorzystać ją do wyrenderowania animacji. Problem jednak pojawia się wtedy, gdy mamy w projekcie pewien ruchomu obiekt. Wtedy wypalona mapa nie zdaje swojego egaminu. Z góry dzięki za pomoc :) Edytowane 4 Lipiec 2010 przez Jarkaos
Kris_R Napisano 4 Lipiec 2010 Napisano 4 Lipiec 2010 Jest przecież tryb liczenia map irradiance jako incremental.. czyli nie liczy dla każdej klatki od zera tylko dodaje to, co się zmieniło względem poprzedniej klatki... to niweluje mryganie prawie do zera.
Hynol Napisano 4 Lipiec 2010 Napisano 4 Lipiec 2010 Incremental z ruchomymi obiektami tak sobie działa. Ale jest opcja animation w irr mapie i ona się dobrze sprawdza/
Kris_R Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 No i bomba :) mam wrażenie, że Twój problem został rozwiązany Jarkaos.
Jarkaos Napisano 5 Lipiec 2010 Autor Napisano 5 Lipiec 2010 (edytowane) Właśnie co testowalem incremental add i multiframe incremental przy presecie high - animation. Najpierw stworzyłem zsumowaną mapę na podstawie pierwszych 10 klatek animacji a nastepnie wyrenderowałem je z nowo utworzonej irradiance map i... mimo tego jak widać na dwóch załączonych renderach nadal pojawiają się zniekształcone miejsca. Może coś robię źle...? Edytowane 5 Lipiec 2010 przez Jarkaos
Kris_R Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Nie oglądałem załączonych przez ciebie plików ale niestety musisz wiedzieć, że często GI w animacji liczy się na twardo - dla każdej klatki niezależnie na wysokich ustawieniach mimo, że boli.
Hynol Napisano 5 Lipiec 2010 Napisano 5 Lipiec 2010 Ano źle - ja nie mówiłem o presecie "gęstości" IR mapy, tylko o trybie pracy. W zakładce w której masz defaultowo single frame mode, zmieniasz na animation. Najpierw liczysz prepass a potem final. W czasie liczenia prepassu nie są renderowane klatki tylko IR mapa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się