Napisano 7 Lipiec 201014 l witam robię tutka http://www.max3d.pl/tut.php?id=296 jestem przy 34 pkt. pisze żebym ciecz zaznaczył potem lustro jakieś zupełnie nie wiem gdzie i jak masakrycznie jest to napisane proszę o wytłumaczenie co mam robić obecnie mam wycięte wnętrze flakoniku i odwrócone a dalej czarna magia ??
Napisano 7 Lipiec 201014 l "34. Zaznaczyłem wewnętrze polygony we flakonie, a następnie użyłem "Detach" aby zaznaczne polygony stały się oddzielnym obiektem (rys. 38). Następnie odwróciłem "Flip" wszytkie polygony nowego obiektu." Mówisz, że jesteś przy punkcie numer 34. Opcja Detach znajduje się gdzieś tam w editable poly nie wiem dokładnie w którym rolloucie. Wciskasz detach, w tym momencie tworząc z zaznaczonych poly oddzielny obiekt potem poligony odwracasz i gotowe. Co do lustra to chodziło tu o powierzchnię (tę górną) cieczy we flakonie. Musisz zaznaczyć i obniżyć te poli. Potem dodaj Turbosmooth i FFD 6x6x6 i powyginaj tak jak on i gotowe.
Napisano 7 Lipiec 201014 l Wszystko w edit poly robisz. musisz deatach jako kopie zrobic. potem zaznaczasz wszystko i Flip. No i potem to chyba wystarczy zaznaczyc poziom Border i ten od gory i Cap dac
Napisano 7 Lipiec 201014 l Autor dobra http://mynetimages.com/album/maragaht/BRUTAL/?img=52633cd491 http://mynetimages.com/album/maragaht/BRUTAL?img=4141963e79 na dole jest full - powiększa obrazek zrobiłem tak zaznaczenie w środku wydzieliłem odwróciłem obniżyłem płyn czyli lustro i teraz dodałem TS i ciągle mam odwrócony płyn, nie mogę znaleźć FFD 6x6x6
Napisano 7 Lipiec 201014 l Jak zaznaczysz te pligony w środku to kliknij "detach", który znajduje się gdzieś tam w editable poly. Poszukaj normalny przycisk z napisem detach napewno znajdziesz. Potem dopiero flip, i wtedy powinno być ok. Jak już to zrobisz to odznacz poligony i roziwń modifiers i tam musi być FFD. Jak wybierzesz to pojawi ci się taka pomarańczowa sitka dookoła "płynu" i będziesz mógł ją ładnie wyginać dzięki temu. http://www.youtube.com/watch?v=JBIEPNaIlHg Znalazłem na szybko taki tutek do FFD.
Napisano 7 Lipiec 201014 l Autor dzięki za wideo okazało sie być pomocne do dalszej nauki. OK mam wszystko jednakże problem jest z materiałami gdy robię tak jak dalej pisze niestety po renderingu nie widać obiektów ciecz i fiolka rendering na mential ray zostal zmieniony jutro jeszcze spróbuje ale nie sadze żebym sie pomylił co do materialow. Gdzieś muszę mieć błąd zalezny od tego. PS gdzie jest render/environment chciałem zmienić kolor ale w opcjach nie widzę jakby znikło.. Edytowane 7 Lipiec 201014 l przez Maragaht
Napisano 8 Lipiec 201014 l jezeli renderuje ci obiekty na czarno to znaczy ze silnik nie rozumie tego materialu i renderuje go jako blad. Sprawdz czy masz odpowiedni silnik do tych materialow (zwyczajnie podazaj za instrukcjami typa w tuta). Menu environment jest pod klawiszem 8 albo 9 :P
Napisano 8 Lipiec 201014 l Autor 37. Zaznaczyłem na flakonie kilka polygonów i dałem im ID=1, pozostałym polygonom nadałem ID=2 (rys.41). ID ? to pewnie nie jest zmiana nazwy poniewaz nie udaje mi sie po za tym rendering to wciaz duzy problem .... Edytowane 8 Lipiec 201014 l przez Maragaht
Napisano 9 Lipiec 201014 l Co do renderingu to ciężko mi powiedzieć co zepsułeś bo za mało wiem. A jeżeli chodzi o ID to jak zaznaczysz poligony to w editable poly będziesz mógł gdzieś wybrać material ID dla zaznaczonych poligonów. Nie pamiętam która to była zakładka w editable poly z tymi ID, ale nie trudno znaleźć.