Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, chciałbym się spytać, jak powinienem przygotować szkielet, który chcę przenieść do motionbuildera? Wyczytałem tutaj na forum, że powinno się zbudować prosty szkielet, ale nie wiem do końca co znaczy prosty, czy ma w nim nie być zależności między kośćmi, np. odwrotnej kinematyki? Dobrym pomysłem byłoby odłączenie wszystkich kości, tzn tak aby każda była osobno? Z góry dziękuję za każdą pomoc :)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 938
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

z tego co pamiętam wystarczy sam rozkład kości i poprawne przyskinowanie do mesha. Żadnego rigowania.

 

W MB trzeba tylko "zmapować" ten układ który zaimportujesz, czyli określić jaki obiekt (nazwa_kości) jaką spełnia rolę w rigu.

 

tu więcej :

http://mocappys.com/?p=32

Napisano

Tu tylko przytoczę fragment uzupełniając wypowiedź asa..

 

Drag a Character asset on to your model. Drag a Character asset from the Asset Browser>Templates>Characters window on to your character. If the skeleton is named according to the naming conventions used in the Mapping list, MotionBuilder will recognizes which joint to add to the corresponding field in the Mapping List.

 

Po naszemu chodzi o to, że jak się poprawnie ponazywa kostki w maxie to motion builder sam scharakteryzuje importowaną postać. Najlepiej odpalić motion buildera, sprawdzić jakie konwencje nazewnictwa są tam przyjęte i tak samo nazwać sobie kości w maxie. Pomocne, gdy mamy dużo postaci i dużo mapowania kości.

Napisano

Bipeda wciagnie jak go wyeksportujesz do fbx, nic nie musisz nazywac. Chyba ze koniecznie musisz wlasne kosci tworzyc to wtedy zwykla hierarchia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.