Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

 

chciałem zrobić rozpoznanie w dziedzinie narzędzi do animowania postaci. Zależy mi zarówno na zagadnieniach podstawowych stosowanych jako standard, jak i na nowinkach technologicznych.

 

No to na początek najbardziej ogólny podział jaki widzę to:

 

I Animacja na kluczach (FK/IK)

II Animacja symulowana

III Mocap

 

Do pierwszej grupy zaliczyłbym większość softu do animacji, do drugiej Endorphine. W pierwszej kategorii animację postaci generuje się ręcznie, w drugiej ruch wyliczany jest matematycznie na podstawie pewnych celów.

 

Poza tym istnieje szereg modyfikatorów stosowanych po stworzeniu głównej animacji postaci, na przykład:

 

- System mięśniowy - definiuje się mięśnie i ich wpływ na powierzchnię skóry

- voxelowy opis skóry - ponoć zwyczajny skin oparty o powierzchnie (pomijana objętość) nienajlepiej odwzorowuje zachowanie skóry przy zgięciach. Dlatego rozważane jest podejście gdzie powierzchnia skóry zamieniana jest na voxele. Co się tam dalej dzieje to nie wiem ale jak ktoś ma więcej informacji na ten temat to proszę o podzielenie się :)

- MotionBuilder z jego zaawansowanym rigiem

 

Ogólnie rzecz biorąc to tyle rzeczy związanych z animacją postaci przychodz mi do głowy, więc jeśli ktoś mógłby dorzucić coś jeszcze do tej skromnej listy to byłbym wdzięczny.

  • Wyświetleń 700
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności