Obywatel Napisano 8 Lipiec 2010 Napisano 8 Lipiec 2010 Cześć, chciałem zrobić rozpoznanie w dziedzinie narzędzi do animowania postaci. Zależy mi zarówno na zagadnieniach podstawowych stosowanych jako standard, jak i na nowinkach technologicznych. No to na początek najbardziej ogólny podział jaki widzę to: I Animacja na kluczach (FK/IK) II Animacja symulowana III Mocap Do pierwszej grupy zaliczyłbym większość softu do animacji, do drugiej Endorphine. W pierwszej kategorii animację postaci generuje się ręcznie, w drugiej ruch wyliczany jest matematycznie na podstawie pewnych celów. Poza tym istnieje szereg modyfikatorów stosowanych po stworzeniu głównej animacji postaci, na przykład: - System mięśniowy - definiuje się mięśnie i ich wpływ na powierzchnię skóry - voxelowy opis skóry - ponoć zwyczajny skin oparty o powierzchnie (pomijana objętość) nienajlepiej odwzorowuje zachowanie skóry przy zgięciach. Dlatego rozważane jest podejście gdzie powierzchnia skóry zamieniana jest na voxele. Co się tam dalej dzieje to nie wiem ale jak ktoś ma więcej informacji na ten temat to proszę o podzielenie się :) - MotionBuilder z jego zaawansowanym rigiem Ogólnie rzecz biorąc to tyle rzeczy związanych z animacją postaci przychodz mi do głowy, więc jeśli ktoś mógłby dorzucić coś jeszcze do tej skromnej listy to byłbym wdzięczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się