Skocz do zawartości

Animacja 3d: Biedronka ujęcie z short film "Kolekcja"


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ruch kamery taki typowy maxowy, masz cel kamery na biedronke i obracasz, pomyśl o czymś prostszym, może bardziej filmowym zobaczy filmy przyrodnicze, dodaj ruch liści trzcin minimalne wstrząsy

 

Fajnie gdybyś też użył lepszego renderera z GI, Mental albo Vray, lepsze materiały, DOF, jakieś fajne popołudniowe ciepłe światło

 

i będzie pięknie

Napisano

Witam Claude, dzięki za uwagi. Więc tak nie jest to całość tylko kawałek z przeszło 8 minutowej animacji więc. Co do ruchu kamery to ma uzasadnienie w storyboardzie i nie będe go zmieniał ale scena będze wzbogacona na początku oraz na końcu jeszczo około 15 sekundami animacji.

Co to znaczy bardziej filmowe?:) jak będzie zmontowana całość to bedzie wtedy bardziej filmowe. Filmy przyrodnicze ogladam zawsze z chęcią. Na shake kamery przyjdzie czas ale nie w tym ujęciu tylko ciut wcześniej jak coś spada w trawę, dlatego biedrona idzie na lisć i odlatuje. Daruje sobie raczej animację ruchu liści i traw w tej scenie, chociaż ? co myślicie, zmienić czy nie?.

Renderowane jest mentalem z GI na niekiepskich ustaweiniach więc to tylko konwersja do małego pliku troszkę zepsuła jakość ale blu ray nie mam zamiaru robić :). Dygresja. Avatar np a blue ray strasznie wygląda wszystko takie ostr itd ja jednak lubię odrobinę szumu filmowego. MAteriały widać na ostatnim stilu i takiej jakości jest ujęcie nieskompreowane. DOF jest ale mały, moze dam większy, kto jest za?.

Nie będzie niestety ciepłego światła bo do scenariusza nie pasuje, musi byc burzowo.

Mam nadziej że jednak komuś się podoba. Jak wyrenderuje całą scenę to będzie lepiej widać o co mi chodziło.

Ps. Co do złe materiały to napisz co ci nie pasi szczegułowo bo nie wiem o co kaman. Pozdrawiam

Napisano

Nie wchodząc w szczegóły, fajnie gdyby to wyglądało tak:

biedronka_siedmiokropka.jpg

Sam musisz popracować nad materiałami i oświetleniem, moze HDR w tło.

 

Ogólnie jakby scena była niedoświetlona, na biedronce nie widać szczegółow, jakiś bump może, lepiej oddany charakter powierzchni.

 

Szkoda że ruchu kamery nie możesz zmienić bo jest bardzo sztuczny, wczesne 3d. Nie wiem jaki powinien być ale można się wzorować na filmach przyrodniczych.

 

Właściwie to nie wiem jaki efekt chcesz osiągnąć, realizm czy coś bardziej sztucznego. Wypowiadam tylko swoje zdanie.

Napisano

Witam, HDR doświetla całą scenkę. Nie chcę ciepłych kolorów jak już wspomniałem.

 

Chyba muszę wyrzucić ten filmik z vimeo i wrzcić tam w lepszej jakiści bo wszystkie niuanse takie jak bump itd tam są. Oglądałeś stila??? którego umieściłem w wątku finished 3d. Tak to wygląda w dobrej jakości.

 

Co do ruchu to jak poprzednio wspomniałem pokaże całość to będzie lepiej oceniać. Wczesne 3d :). Zabijasz mnie tymi określeniami ale dzięki cenię twoje komenty.

Napisano

Still jest lepszy, ale ten bump mnie do końca nie przekonuje. W twojej scenie jest dziwne światło niby "nastrojowe" ale ja ciągnę w stronę realizmu.

Zobacz na czarny łeb biedronki, u Ciebie jest czarny i tylko czarny i mało widać połysku mało widać formy odbić. Na zdjęciu fajnie to wygląda.

Dużo daje dobry DOF przy takich zbliżeniach to naturalne że tak jest i mniej trzeba by się martwić o tło.

 

Co do ruchu kamery to pewnie nastawiłeś cel kamery na biedronkę i po łuku poprowadziłeś kamerę może po ścieżce, ale wątpię abyś się głębiej zastanowił nad ruchem i kadrem.

 

Można na przykład dać kamerę z góry jakby z samolotu równolegle odkrywającą biedronkę od tylu. Później cięcie. Nowe ujęcie z przodu z dużym blurem i powoli nastawiasz ostrość i jak jest ostro to biedronka odlatuje.

 

Plus wstrząsy liscia by się przydały.

 

Takie jest moje skromne zdanie.

Powodzenia

Napisano

Ok co do animacji liści i trawy to już postawnowiłem i właśnie siedzę nad nią.

Co do głowy biedronki zobacze może jeszcze wybłyszczę ten materiał tu i uwdzie.

Za dużego dofa nie chcę dawać.

 

Co do ujęcia no niezupełnie, raczej się zastanawiałem skoro to rozrysowałem i zrobiłem z 15 prób :) ale jednak zmięnię intensywność cięć, to ujęcie jednak przetne na pół zrobie od dołu troszkę dłuższą wędrówkę biedrony po łodydze ze statycznym ujęciem, jak zacznie dochodzić do liścia cięcie ujęcie półprofil z kamerą wędrującą od głowy do tyłka. Cięcie Wybicie biedrony i potem kamerka leci za nią do góry.

Sugestia do pogrania ostrością całkiem trafna, chyba wykorzystam.

 

Dzięki za spostrzeżenia

 

Jednak jazdy kamery które tak lubię się już chyba przejadły teraz jest kino szybkich cięć.

Trudno czyli powrót do koncepcji wcześniejszej skoro jazda kamerki aż tak źle wpływa na odbiór sceny.

 

Jak ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia to czekam.

Napisano

3 rodzaje ruchów kamery. wyłącz głośniki ;)

http://www.youtube.com/watch?v=K3iGGJ4rcTQ

http://www.youtube.com/watch?v=NZ5T5YozkOM

http://www.youtube.com/watch?v=89UZOr_pS1c

 

nie jest problemem sama jazda... bo jej tak naprawdę nie masz ;) kamera z zafiksowanym celem nie jest naturalna. bardzo trudno usyzklać taki efekt bez odpowidniego kranu czy innego sprzetu. Dlatego tak nienaturalnie wygląda. Mam nadzieję, ze te trzy filmiki trochę pomogą.

pzdr

Napisano

No dziękować bartolomeo.

Już zmieniłem scenkę i zrezygnowałem z jazdy na rzecz kilku cięć a dokładniej ujmując 3. Poza tym tak sie rozpędziłem w tej scenie że zapomniałem zrigować kamery na kościach. Wtedy jazda wyglądąła by jak jazda. Tak wiec sorki za ten falstart. Wolę to zrobić drugi raz tak żebym był z tego zadowolony wiec rendering trwa. Jak tylko sie ogarne i znajdę troszkę czsu pomiędzy projekcikami to wrzucę tą drugą odsłonę tej sceny.

Dzięki za porady panowie.

Napisano

Tak na kościach przez co jej ruch jest bardziej naturalny bo kości symulują dosyć dobrze ograniczenia jakie ma tradycyjny żuraw. Spróbuj a zobaczysz że działa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności