Skocz do zawartości

Jasność światła w viewport a końcowy render


DarekZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie jak ustawić światło lub inne parametry żeby wychodziło zbliżone do tego w viewporcie? Jak widać światła mam ustawione dosyć ciemne (Multiplier między 1-3) a render wychodzi bardzo jasny, próbowałem kilku ustawień i trochę jaśniejszych i ciemniejszych ale wychodzi zawsze taki jasny.

 

Ps. Rozumiem że muszę tak ustawiać kadr do renderu żeby światło w niego nie wchodziło bo inaczej zawsze mam ciemną plamę w tym miejscu? Czy można to jakoś ominąć i mimo że światło (jego fizyczny kształt - zółty prostokąt) jest w kadrze to nie będzie go widać na renderze?

 

Poniżej skany maxa i gotowego renderu.

 

Uzupełniam dane:

Render: V-Ray 1.50

Color światła: biały

Wielkość swiateł: ~ 1m x 1m oraz 0,4 x 0,8m

Zaznaczone: cast shadows, Ignore light normals, Affect difuse, Affect specular, Afect reflections

 

Mirach, Guru macie jakaś radę?

 

swiatlo1.jpg

 

swiatlo2.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez DarekZ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Na przyszłość, jeżeli prosisz o poradę w takim temacie jak ten czyli światło itp. to radzę zdradzić więcej szczegółów, jakiego renderera używasz itp, to pomaga pomóc. Ja szpecem nie jestem. Możesz oddalić światła od obiektu, ale wtedy oświetlony będzie większy obszar, możesz pobawić się ustawieniami rendera i to pewnie będzie najlepsze wyjście, ale nie wiem co i jak ustawiłeś i w jakim rendererze :p. Kolejny możliwy na to sposób to pobawić się w exposure control czy jakoś tak, tam możesz ustawiać takie rzeczy jak jasność itp. Jak mówiłem specem nie jestem, ale może w jakimś stopniu chociaż pomogłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mego (jakze gigantycznego ;) doswiadczenia wynika, ze w viewporcie nigdy nie wyglada jak na renderze. Co do tego zeby swiatlo nie bylo widoczne w kamerze to tam w swietle jest gdzies "invisible" powinno pomoc, jak nie to pod prawym sa Object Properties i jest "visible to camera" i to odhaczyc.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności