theurgicus Napisano 15 Maj 2004 Napisano 15 Maj 2004 witam mam nastepujaca sytuacje (jestem laikiem takze pewnie nie bede precyzyjny) narysowalem sobie ksztalt shapem przyekonwertowalem do editable spline, dalem extrude (output mesh) i... teraz chcialbym dac fillet czy chamfer (chodzi mi o zaokraglone krawedzie wiec pewnie fillet), lecz nie wiem jak... dajcie znac. to moja pierwsza praca w maxie wiec delikatnie prosze
theurgicus Napisano 17 Maj 2004 Autor Napisano 17 Maj 2004 niezle, panowie i panie. naokolo roi sie od prac 3d, a nikt z was nie potrafi mi odpowiedziec na pytanie, ktore (przypuszczam) srednio-zaawansowany uzytkownik maxa zjada z rana na sniadanie :) moze niejasno wyrazilem sie w swoim pytaniu ? hm...., zostaje czekac...
sartr Napisano 17 Maj 2004 Napisano 17 Maj 2004 RMB - convert to editable poly - zaznacz krawędzie które chcesz - chamfer
Kris_R Napisano 17 Maj 2004 Napisano 17 Maj 2004 Tylko po konwersji do Editable Poly wybierz w Sub-Edit krawędzie... i po zaznaczeniu właściwych chamfer... na pewno sobie poradzisz
theurgicus Napisano 18 Maj 2004 Autor Napisano 18 Maj 2004 Tego sie obawialem... Robilem tak juz wczesniej, ale jeszcze raz sprawdzilem zgodnie z wami zaleceniami i... nie o to mi chodzilo. Chodzi mi o fillet... W splajnach mam taka sytuacje... i wlasnie na moim obiekcie chce zrobic FILLET, ale nie mam takiego modyfikatora po konwersji \"extrudowanego\" splajna do editable-poly :((
sartr Napisano 18 Maj 2004 Napisano 18 Maj 2004 jeżeli robisz w poly to to juz nie jest takie hop-siup... w zasadzie zaokrąglanie krawędzi powstaje po smoothie ale jeżeli chcesz mieć tylko wygładzoną krawędź a nie reszte obiektu sprubój sm-grups, naturalnie jak to z maxem bywa pewnie jest jakiś plugin :) Z tego co wiem jest coś co się nazywa Fedge - jest to materiał który wygładza krawędzie w renderrerze...nie wiem czy o to ci chodzi i czy wogóle odpowiadam zgodnie z twoim zapytaniem...ale ogólnie czegoś takiego jak filet krawędzi w e-poly nie uwidzisz
theurgicus Napisano 18 Maj 2004 Autor Napisano 18 Maj 2004 wlasciwie myslalem juz o kilkukrotnym uzyciu chamfer, ale wydawalo mi sie ze nie jest to zbyt wygodny i jedyny sposob na wygladzenie \"moich krawedzi\", poza tym sugerowalem sie splajnami ze tam fillet itd... teraz nie moge sie doczekac jak wroce do domu i zasiade przy kompie :)) pozdrawiam
theurgicus Napisano 19 Maj 2004 Autor Napisano 19 Maj 2004 wszystko jest ok, kilkukrotny chamfer dziala jak nalezy. wkurza mnie tylko meshSmooth, poniewaz elegancko wygladza mi krawedzie np: boxa, ale dlaczego wygladza (i deformuje) sciany boxa, jak on moze wygladzic plaszczyzne, ktora juz jest idealnie plaska (boki boxa) nie czaje...
Kris_R Napisano 19 Maj 2004 Napisano 19 Maj 2004 Jeśli chcesz wygładzić tylko część modelu, tylko określone partie to zastosuj Mesh Smooth tylko do nich. Możesz na przykład przed uzyciem Smootha, zapodać Mesh Select i wybrać odpowiednie ścianki... i po wygładzeniu Mesh Smooth będzie sie odnosił tylko do nich... pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się