Dr Judym Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Mam pytanko dokładnie takie jak w tytule wątku. W dzisiejszych czasach prawie każdy silnik ma narzędzia do modelowania terenu i malowania teksturami, a jak radziliście sobie z tym, gdy takich narzędzi nie było? Czy może znacie jakieś artykuły na ten temat? Chodzi mi o sposób postępowania przy planowaniu, modelowaniu terenu w maksie, dzieleniu tego na części itd. Słowem, przykładowy workflow - zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu i wydaje mi się, że sam z siebie raczej nic ciekawego nie wymyślę :/
ultrakaka Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 (edytowane) Zależy w jakim - np w UE1 robisz teren w maksie , odwracasz normale, exportujesz do dxf i importujesz w UED. W tym enginie nie musisz dzielic tego w żaden sposób ale warto mieć włączonego snapa bo BSP w Unrealu może przyprawić o ból głowy więc siatkę trzymaj jak najczystszą - a zrobić ( jesli chodzi o kształty) możesz wszystko. Tu mam taki przykład kilka lat temu to zrobiłem, caly teren w maxie, bsp (additive). Edytowane 29 Lipiec 2010 przez ultrakaka
Dr Judym Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 To jest coś w rodzaju UE2 wykastrowanego z terrain editora. Limit trisów nie jest aż taki mały, wrzucałem teren, który miał nawet 9 tysi i się jeszcze nie wysypywało, ale w sumie nie ma aż takiej potrzeby - polanka 4096 x 4096 z 2-3 tysięcy trisów nadal wyglądała całkiem nieźle w stosunku do pozostałych elementów grafiki. Problemem jest raczej to, że całość jest pociągnięta jedną teksturą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się