Skocz do zawartości

[Pytanie] Modelowanie terenu w starszych silnikach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanko dokładnie takie jak w tytule wątku. W dzisiejszych czasach prawie każdy silnik ma narzędzia do modelowania terenu i malowania teksturami, a jak radziliście sobie z tym, gdy takich narzędzi nie było? Czy może znacie jakieś artykuły na ten temat? Chodzi mi o sposób postępowania przy planowaniu, modelowaniu terenu w maksie, dzieleniu tego na części itd. Słowem, przykładowy workflow - zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu i wydaje mi się, że sam z siebie raczej nic ciekawego nie wymyślę :/

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Zależy w jakim - np w UE1 robisz teren w maksie , odwracasz normale, exportujesz do dxf i importujesz w UED. W tym enginie nie musisz dzielic tego w żaden sposób ale warto mieć włączonego snapa bo BSP w Unrealu może przyprawić o ból głowy więc siatkę trzymaj jak najczystszą - a zrobić ( jesli chodzi o kształty) możesz wszystko.

 

Tu mam taki przykład kilka lat temu to zrobiłem, caly teren w maxie, bsp (additive).

 

WindmillsTCO1.jpg

Edytowane przez ultrakaka
Napisano

To jest coś w rodzaju UE2 wykastrowanego z terrain editora. Limit trisów nie jest aż taki mały, wrzucałem teren, który miał nawet 9 tysi i się jeszcze nie wysypywało, ale w sumie nie ma aż takiej potrzeby - polanka 4096 x 4096 z 2-3 tysięcy trisów nadal wyglądała całkiem nieźle w stosunku do pozostałych elementów grafiki. Problemem jest raczej to, że całość jest pociągnięta jedną teksturą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności