Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich,

 

Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na moje pytanie. Zwracam się więc do Was z prośbą o pomoc.

 

Problem dotyczy animacji modelu. Opowiem od początku. Zrobiłem sobie cierń, który animuję za pomocą PathDform. Wszystko idzie świetnie, tylko wpadłem na pomysł, że podczas "podstawowej animacji z PathDeform" wyrośnie z tego ciernia kilka dodatkowych gałęzi. Zastosowałem EditPoly z opcją animacji. Zrobiłem Extrude i wszystko było ok, ale do czasu... Chciałem, żeby te gałęzie się wyginały. Kiedy więc użyłem rotacji, klucze odpowiedzialen za animację Extrude nagle zniknęły. Została wyciągnięta gałąź, a jedyną animacją jaka pozostała była ta feralna rotacja. Stąd też kilka pytań do Was.

Dlaczego nie mogę animować Extruda metodą SetKey tylko Autokey?

W jaki sposob sprawić żeby animacje Extrude, rotacji, skalowania itp. działaly razem?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 911
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To wynika ze specyfiki modyfikatora do edycji polygonów. Kluczowane są pozycje wierzchołków. Czyli jeśli złapiesz garstkę punktów i okręcisz, to w zapisie otrzymasz i tak ich pozycje w przestrzeni a nie rotację.

Dlatego właśnie powstały kości oraz modyfikator Skin. Aby umożliwić wszystkie operacje transformacji i przenieść na wskazany model 3d.

Napisano
  • Autor

Dzięki za odpowiedź. No to czeka mnie prawdziwe wyzwanie:( Dopiero co załapałem podstawy funkcjonowania Unwrap UVW, np. nadal nie rozumiem dlaczego pewne części obiektów są w edycji widoczne dobrze,a inne od góry, przez co muszę wszystko ręcznie przesuwać, a tu teraz kości z którymi od kiedy pamiętam miałem problem. Jeszcze raz dzięki:)

Napisano

Wiesz.. kości to tylko typ deformera tak na prawdę. Do modyfikatora Skin można wrzucić dowolne rzeczy: inne obiekty typu kulka, box, jakieś helpery jak point, dummy. Wyobraź sobie kulkę z dwoma punktami na biegunach. Jak na kulkę wrzucisz modyfikator Skin i jako deformery wskażesz te punkty, to będziesz mógł okręcać kulkę, rozciągać, skalować.. na każdym biegunie niezależnie. I to wszystko. Nie ma co tu filozofii dorabiać. W razie problemów pisz.

Napisano
  • Autor

Dzięki, naprawdę dzięki wielkie za pomoc. Właśnie zaraz się za to wezmę, zobaczymy co mi wyjdzie:>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.