SugarSkin Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Witam wszystkich, Przeszukałem forum, ale niestety nie znalazłem dokładnej odpowiedzi na moje pytanie. Zwracam się więc do Was z prośbą o pomoc. Problem dotyczy animacji modelu. Opowiem od początku. Zrobiłem sobie cierń, który animuję za pomocą PathDform. Wszystko idzie świetnie, tylko wpadłem na pomysł, że podczas "podstawowej animacji z PathDeform" wyrośnie z tego ciernia kilka dodatkowych gałęzi. Zastosowałem EditPoly z opcją animacji. Zrobiłem Extrude i wszystko było ok, ale do czasu... Chciałem, żeby te gałęzie się wyginały. Kiedy więc użyłem rotacji, klucze odpowiedzialen za animację Extrude nagle zniknęły. Została wyciągnięta gałąź, a jedyną animacją jaka pozostała była ta feralna rotacja. Stąd też kilka pytań do Was. Dlaczego nie mogę animować Extruda metodą SetKey tylko Autokey? W jaki sposob sprawić żeby animacje Extrude, rotacji, skalowania itp. działaly razem?
Kris_R Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 To wynika ze specyfiki modyfikatora do edycji polygonów. Kluczowane są pozycje wierzchołków. Czyli jeśli złapiesz garstkę punktów i okręcisz, to w zapisie otrzymasz i tak ich pozycje w przestrzeni a nie rotację. Dlatego właśnie powstały kości oraz modyfikator Skin. Aby umożliwić wszystkie operacje transformacji i przenieść na wskazany model 3d.
SugarSkin Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 Dzięki za odpowiedź. No to czeka mnie prawdziwe wyzwanie:( Dopiero co załapałem podstawy funkcjonowania Unwrap UVW, np. nadal nie rozumiem dlaczego pewne części obiektów są w edycji widoczne dobrze,a inne od góry, przez co muszę wszystko ręcznie przesuwać, a tu teraz kości z którymi od kiedy pamiętam miałem problem. Jeszcze raz dzięki:)
Kris_R Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 Wiesz.. kości to tylko typ deformera tak na prawdę. Do modyfikatora Skin można wrzucić dowolne rzeczy: inne obiekty typu kulka, box, jakieś helpery jak point, dummy. Wyobraź sobie kulkę z dwoma punktami na biegunach. Jak na kulkę wrzucisz modyfikator Skin i jako deformery wskażesz te punkty, to będziesz mógł okręcać kulkę, rozciągać, skalować.. na każdym biegunie niezależnie. I to wszystko. Nie ma co tu filozofii dorabiać. W razie problemów pisz.
SugarSkin Napisano 29 Lipiec 2010 Autor Napisano 29 Lipiec 2010 Dzięki, naprawdę dzięki wielkie za pomoc. Właśnie zaraz się za to wezmę, zobaczymy co mi wyjdzie:>
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się