Skocz do zawartości

Camera Clipping nie działa w renderingu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć.

Pracuje na

Max design 2011

w viewporcie mój model przecięty jest tak jak sobie tego życze lecz na renderze "clipping" nie jest uwzględniony przez program.

 

pod F1

znalazłem

"Warning:

If you use mental ray renderer, geometry outside clipping planes might still appear in renderings"

 

Wiec to włscnie się dzieje ale jak temu zaradzić?

 

Bardzo proszę o pomoc

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak jest w mentalu, ale w vrayu clipping w viewporcie a w kamerze to dwie różne rzeczy.

Poszukaj info na temat clippingu w kamerze lub może pod F10 w mentalu.

 

Jak nie zadziała, to sprawdź plugin scalpel. Działa z tego co widziałem lepiej od clipping, bo dziur w bryłach nie robi, tylko robi tak jakby "cap".

Nie jestem tylko pewien czy chodzi pod mentalem.

Napisano

jasne że cliping viewportu i kamery to co innego

ok dzięki trzeba sprawdzić ten plug in.

ale jeśi ktoś wie jak opanowac to w mentalu bez pulginow i sice'ów to bedze zobowiazany

Napisano (edytowane)

Witam. Znam w miarę dobrze Mental Ray i V-ray, obecnie robię w mentalu, ale niedawno też i w v-rayu. Potwierdzam że rzeczywiście jest tak że w 3dsMAX2011 Camera Clipping NIE DZIAŁA w renderingu Mental Ray (w V-Ray działa). W 3dsMAX2010 Camera Clipping działała i w mentalu i w vray, natomiast w 2011 już w mentalu nie działa. Ubolewam nad tym bo wolę jednak chyba renderować w mentalu, więc też poszukuję odpowiedzi DLACZEGO TO NIE DZIAŁA i co zrobić w tej sytuacji. Swoją drogą trochę to dziwne. Pozdrawiam, jak znajdę odpowiedź na to to napiszę.

Edytowane przez GustavJoseph
Napisano

Ok, już się chyba dowiedziałem o co chodzi. Znalazłem coś takiego:

"Camera clipping doesn’t seem to work!

Answer: Enable the scanline option in the mental ray settings (F10 then go to the Renderer tab and scroll down to the Rendering Algorithms section). This option must be enabled for clipping to work and in newer versions of 3ds Max it’s disabled by default."

Teraz nie mogę tego sprawdzić czy działa ale myślę że chyba powinno działać (faktycznie zauważyłem że mam wyłączoną opcję Scanline). Nie wiem tylko czy to jakoś niekorzystnie nie wpływa na rendering? Scanline mi się nie kojarzy zbyt dobrze. Pozdro.

Napisano

Ok "mkeruj", byłeś pierwszy:) Dzięki za info, ja dziś grzebałem po sieci co z tym Camera Clipping w mentalu bo mnie to irytowało że taka potrzebna funkcja nie działa. Ale czy nie wiesz przypadkiem jak ta funkcja Scanline Mode wpływa na jakość renderu? Czy to ma jakiś niekorzystny wpływ? Bo Scanline Mode to w sumie przecież Rendering Algorithms, nie wiem czy to nie kaszani czegoś. Później to sprawdzę ale może ktoś wie coś na ten temat?

Napisano (edytowane)

No i doczytałem się czegoś nowego o włączeniu trybu Scanline Mode: Gdy go włączymy - do renderingu sceny używana jest kombinacja scanline i raytracera. Scanline używany jest do direct ilumination tylko, zaś raytracing wykorzystywany do indirect ilumination (caustic, GI), odbić, załamań, efektów soczewkowych. Niby wszystko ok, ale chwilkę potem doczytałem się że żeby działało np AutoVolume w zakładce Raytracing, to Scanline Mode musi być już na OFF. Więc nie wiem czy włączenie Scanline Mode jest dobrym rozwiązaniem, ale inaczej nie da się chyba włączyć Camera Clipping w renderingu. Może jest jakiś inny sposób??? Na razie tylko czytam co piszą na necie na ten temat, bo nie mam przed sobą 3dMaxa żeby to sprawdzić.

Edytowane przez GustavJoseph

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności