Napisano 7 Sierpień 201014 l Witam! zastanawiałem się ostatnio jak dodać dodatkową teksturę, powiedzmy ze mam model kuli z zrobiona mapa UV teraz np chciałbym dodać mały krater, a mam go na osobnej teksturze + opacity map i chciałbym dowolnie go sobie gdzieś umieścić tak jak naklejkę z mapowaniem planar. Nie chce robić unwarpa ani ruszać pierwszej tekstury. Jakieś sugestie? Pozdrawiam!
Napisano 7 Sierpień 201014 l Autor Nie mogę wyszukać się rozwiązania mojego problemu. kombinowałem z blend ale krater rozprzestrzenia się na całą kule a potrzebuje tylko jednego
Napisano 7 Sierpień 201014 l musisz zmapować obiekt ale z uvw map channel 2. będziesz miał 2 mapowania. 1 do diffusa a 2 do krateru
Napisano 7 Sierpień 201014 l Autor Mam zrobione na obiekcie 2 mapowania czyli kanał 1 zostawiam standardowo i dodaje nowy uvw map na kanale 2 i tam zmieniam mapowanie na planar do wielkosci krateru potem na innym materiale wrzucam na difuse krater i ustawiam mu kanał 2 tylko teraz jak nakładam krater to zajmuje cała powierzchnię kuli EDIT zrobiłem oba materiały na materiale composite mapuje dobrze bo mam widoczna teksture kuli mam tez kratery tam gdzie przeźroczystość była na maxa tam widać teksture ziemi a tam gdzie nie jest wulkan tylko ze mam ich na około a chce dodać tylko jeden Edytowane 7 Sierpień 201014 l przez Ponciusz
Napisano 7 Sierpień 201014 l Autor teoretycznie mogę zrobić wielka teksture z małym kraterkiem na końcu wtedy opacity będzie pokrywało mi całą kulę i będę miał jeden krater. a czy nie da sie po prostu zrobić tak że tekstura nie wychodzi dalej niż jej wyznaczony obszar w uvw map, czyli nie powtarza się (nie loopuje).
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto