Gość budzynski Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Witam serdecznie, Jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wybaczenie jakichkolwiek nieprawidłowości. Kilka dni temu postanowiłem wejść w świat grafiki 3D. Ponieważ do moich głównych zajęć (niezawodowych, z racji wieku kwalifikuję się jako uczeń) należy fotografia krajobrazowa, na pierwszy rzut wziąłem stworzenie pejzażu. Nie wiem dlaczego, ale wybór padł na kolorową jesień. Zdecydowałem się na stylizację malarską, ale chyba nie do końca wyszło, tak jak powinno. Jestem świadomy, że nie jest to żadne arcydzieło w tym temacie, ale wydaje mi się, że jak na zupełnie pierwszy raz, mogło być gorzej ;) Bardzo proszę o uwagi. Post idzie do kategorii WIP, ponieważ, moim skromnym zdaniem, nie nadaje się gdzie indziej ;) Skorzystałem z 3 źródeł oświetlenia, jedna mgiełka (ta z przodu) została dodana już w końcowym procesie 2D - nie chciałem ponownie renderować obrazka przez wiele godzin.
mirach Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Post idzie do kategorii WIP, ponieważ, moim skromnym zdaniem, nie nadaje się gdzie indziej ;) dzieki bogom, są jeszcze rozsadni ludzie :) Plastycznie to nawet jakos wyglada (jak sie patrzy z daleka), technicznie gozej - widac ze tern to poporstu masa noisów, drzewku przydalo by sie o wiele wiecej lisci i mniej klockowate gałęzie, no i te ostre cienie bardzo nie pasują do zamglonego srodowiska. ale keep it up, jak na pierwsza prace jest naprawde niezle. No i jeszcze jeden + ze nie zaczynasz od modelowania samochodu ;) pozdrawiam
Gość budzynski Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 drzewku przydalo by sie o wiele wiecej lisci i mniej klockowate gałęzie, no i te ostre cienie bardzo nie pasują do zamglonego srodowiska Odnośnie ilości liści, taki miałem zamysł ;) Jeśli natomiast chodzi o grubość, to chyba masz rację. Z tego, co mi się wydaje, to ostre cienie są tylko na drzewie, które wystaje z mgieł (obłoki są za i przed). To tyle na moje usprawiedliwienie ;) Będę walczył dalej, mam nadzieję, że efekty okażą się lepsze :D Na samochody się chyba nie przeniosę, wolę wizje artystyczne od technicznych, chociaż nie wykluczam takiej opcji w ramach treningu. Dzięki za odpowiedź :)
KoMic Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Scena ma potencjal, ale na obecnym etapie bardzo mocno wychodza braki techniczne. Brak odczucia perspektywy i glebi sceny, Podoba mi sie drzewko. kips goin: ]
dac77 Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Wiele godzin? Jedno drzewo to trochę mało jak na pejzarz. Początki są zawsze trudne. Później jest gorzej.
Gość budzynski Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Brak odczucia perspektywy i glebi sceny Co byś zaproponował? :) Bazując na fotograficznych doświadczeniach, tutaj użyłem szerokokątnego obiektywu, z tego, co mi się wydaje, to 20mm. Może dolina między drzewem a górami sprawia wrażenie płaskości - nie ma terenu pośredniego. Wiele godzin? Jedno drzewo to trochę mało jak na pejzarz. Początki są zawsze trudne. Później jest gorzej. Nawet nie aż tak wiele godzin, najwięcej czasu poschodziło na wstępne badanie różnych narzędzi i opcji :) Jest jedno, bo lubię klimaty minimalistyczne, ale faktycznie mogłem trochę więcej w tło powsadzać. Dzięki :)
KoMic Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 cgtextures.com>landscapes Detalizacja terenu i efekty atmosferyczne. tego wlasnie brakuje aby odczuc ze ta gora jest gura, a nie plastelinowym modelem pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się