Skocz do zawartości

Ogromny spadek prędkości renderowania przy 90 klatce


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. Nie jest to bardzo skomplikowana scena ani sekwencja animacyjne. Do około 85 klatki jedna klatka renderuje się 4s. Potem czas nagle wzrasta, a 91 klatka już nie może się wyrenderować - staje w miejscu. Nic się w scenie nie zmienia poza animacją, ale ilość polygonów i wszelkie zmienne które mogły by wpłynąć na czas renderu są stałe.

http://i34.tinypic.com/6tmh34.jpg - tutaj wygląd tej sceny.

Próbowałem to rozwiązać wracając do zapisów gdzie 91 klatka się renderowała szybko, jednak gdy ustawiłem scenę tak jak była problem znów wrócił. Używam do animacji pluginu CAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmmm.... Powiem tak. Nie wiem, jak działa CAT, ale może spróbuj wyrenderować całą sekwencję w mr a potem poskładaj to do kupy w, np. Virtual DUBie.

 

Co do ścięcia, to powiedz dokładnie o co chodzi. Pada całe okienko "ładowania", czy po prostu staje. Jeśli to pierwsze, to na szybko nie pomogę. Jeśli to drugie, to komputer ma po prostu za dużo do "przemyślenia". Tam jest zastosowany Particle Flow, z tego co widzę. W tej nie szczęsnej 91 klatce, particle flow może się za bardzo rozwinąć ( za duża liczba particle) co "daje do myślenia", a w konsekwencji ścina kompa.

 

Btw, to jest jakieś rozstąpienie się morza czerwonego, czy co?

 

Pozdro

Avik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ścięcia, to powiedz dokładnie o co chodzi. Pada całe okienko "ładowania", czy po prostu staje. Jeśli to pierwsze, to na szybko nie pomogę. Jeśli to drugie, to komputer ma po prostu za dużo do "przemyślenia". Tam jest zastosowany Particle Flow, z tego co widzę. W tej nie szczęsnej 91 klatce, particle flow może się za bardzo rozwinąć ( za duża liczba particle) co "daje do myślenia", a w konsekwencji ścina kompa.

 

Nie, to nie wina parikli. Ono staje, bo musi tak się dławić z liczeniem. Tak się komputer zawiesza, że ma 5s. opóźnienie reakcji.

 

Btw, to jest jakieś rozstąpienie się morza czerwonego, czy co?

 

Aż takiej interpretacji się nie spodziewałem ;] Nie, to nie rozstąpienie Morza Czerwonego. Raczej ciężko to wyjaśnić - w sensie za dużo pisania.

 

czy w scenie masz jakieś partikle?

 

Tak są. Nie szczególnie skomplikowane, pomimo tego, że je usunę - przyśpiesza to renering, aczkolwiek im więcej obiektów pousuwam tym szybciej jest - pomimo tego, że parę klatek wcześniej gdzie partikle również są z dużą ilością cząsteczek scena renderuje się w 4-5 sekund. Ogólny spadek pojawia się między 89-102 klatką.

 

Ale chyba znalazłem winowajcę. Są to małe kamyczki animowane przez reaktor. Nie mają one zawrotnej ilości detalu - na oko jakieś 20 polygonów na kamyczek, a kamyczków jest ze czterdzieści. Są już zaanimowane, ale komputer się dławi gdy musi liczyć scenę z nimi. W ogóle nie rozumiem tej logiki. Po usunięci kamyczków render trwa 8 sekund - co jest wynikiem normalnym biorąc pod uwagę właśnie ilość cząsteczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności