Mikolc Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 Witam serdecznie. Otóż mam taki problem. Zrobiłem scene otoczenia w 1 pliku, chce do tej sceny dorzucić zanimowaną postać, która jest w 2 pliku i kótra wchodzi w interakcje z pewnymi elementami ze scene 1.. Pracuję w 3DS max 2011 z bonespro oraz catem. Chciałem zanimować postać w 1 pliku, potem ją tylko przenieść do tej sceny. Bawiłem się z Xrefami, ale kości coś nie grają. Wtedy próbowałem wyeksportować postać do obj, 3ds, fbx i też nie grało. Tzn szkielet poruszał się dobrze, ale ciało nie. To zrobiłem to samo tylko ciało wyeksportowałem oddzielnie i szkielet też i poprostu chciałem zimporotwać ustawienia bonespro ale wyskakuje komunikat, że brakuje kości, któą na 100% eksportowałem. Jedyne rozwiązanie jakie mi przychodzi na myśl to wyeksportować całą scenę do postaci i pochować layerami niepotrzebne rzeczy ale to mi zeżre chyba kompa. Muszą być jakieś sposoby na to. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
Mikolc Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 Nie sprawdzałem, ale to chyba jak dam tego merga to mi komp kompletnie siądze bo jak dam xrefa to moge sobie zaznaczyć żeby wyświetlał tą scene jako boxy co mi troche oszczędza sprzęt. Narazie dałem xrefa sceny i pochowałem layerami te rzeczy które są zbędne. Ale mam nadzieje, że jest jakiś inny sposób. Przecież niemożliwe żeby skomplikowane animacje w taki sposób robiono. Albo jak zwykle ja coś źle robię.
marcool Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 najprosciej bedzie nagrac point casha na postac. A nie improtowac otoczenie.
Mikolc Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 Dzięki wielkie za pomoc. Nie wiedziałem o tej metodzie. Fajnie działa tylko czy jest jakiś spoób, żeby po wczytaniu tych punktów w mesha móc zmieniać jego rozmiar itd? Bo postać mam za dużą w porównaniu do sceny i chciałbym ją zmniejszyć.
marcool Napisano 17 Sierpień 2010 Napisano 17 Sierpień 2010 :) No od poczatku pilnuj sobie skali, rob najlepiej wszystko w cm. A postac z point cashem mozesz sobie dopasowac skala do sceny. Najlepiej jakbys taka postac, czyli sama geometrie z pc, podlinkował pod jakiegos pointa i nim nawigowal.
Mikolc Napisano 17 Sierpień 2010 Autor Napisano 17 Sierpień 2010 Nauczka na przyszłość. Po modelingu sprawdzanie skali czy sie zgadza. Jeszcze pytanko tak na przyszłość. Jak Wy animujecie jakieś większe sceny to jak to robicie? Scena w 1 pliku, np postacie w 2 pliku. I to łączycie? Bo wychodzi na to, że jak chce mieć oświtlenie postaci, odbicia itd ze sceny to potem i tak musze ruszającego sie mesha wrzucić do tej sceny głównej. I co zrobić np z materiałami. Czy jak mesha wyeksporuje do fbx- a to one będą czy coś trzeba zrobić jeszcze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się