Napisano 19 Maj 200420 l Jakiś czas temu napisałem sobie skrypcik dzięki ktormu nie musiałem siedzieć całą noc i włączać render z kolejnej kamery. Teraz chciałem troszkę ten skrypcik zmniejszyć objętościowo i zamiast powtarzających się komend dla każdej kamery, zrobić jednąpętlę. Niestety nie mogę ustawić widoku kamery w ViewPorcie. W czasie wykonywania scryptu wywala mi błąd, że niemoże wybranego obiektu zamienić na . Niżej podaje fragmęt scryptu, przepuszczam że przyczyną problemów może być w sposobie selekcji, ale jak do tej pory nie znalazłem właściwego. c = cameras.count for i = 1 to c do ( Viewport.setCamera (\"Camera0\" + char) )
Napisano 19 Maj 200420 l Tak troche OT: nie mozesz ustawic kolejki w Video Post i stamtad renderowac? :)
Napisano 19 Maj 200420 l Autor Mógłbym. Ale po co jeszcze bawić się w ustawianie kolejki w Video Post kiedy moge zreobić to jedym kliknięciem?
Napisano 19 Maj 200420 l Niepotrzebnie odwolujesz sie do kamer przez nazwe, przeciez wszystkie sa w tablicy cameras. Wystarczy podac numer elementu. for i = 1 to cameras.count do ( Viewport.setCamera cameras )
Napisano 21 Maj 200420 l Autor No i zadziałało. Dzięki Lechoo. Poniżej przedstawiam mój scrypcik. c = cameras.count for i = 1 to c do ( Viewport.setCamera cameras cam = cameras b = BitMap 160 120 filename:(\"D:\\\\RenderFiles\\\\Render_\" + cam.name as string + \".bmp\") render 160 120 camera:cam to:b save b ) Dalej będe w nim dłubał. Chce dożucić mu ustawianie wielkości obrazka, format zapisu, ścieżke itp. Jakby ktoś miał jakieś pomysły co tu jeszcze wrzucić to chętnie posłucham.
Napisano 7 Czerwiec 200420 l Autor No i znowu utkęłem w martwym punkcie. W tablicy kameras umieszczane są też \"Camera.target\" i z tej pozycji jest render oczywiście nikomu do niczego nie potrzebny. Nie bardzo wiem jak pominąć render z tego widoku. Odwoływanie się do nich po imieniu mija się z celem. Prubowałem to zrobić za pomocą .type ale to też mi nie wypalilo. Wywala mi błąd typu : Unknown property: \"type\" in $Target:Camera01.Target . Mój główny problem to przedewszystkim to jak sprawdzić czy dany element tablicy cameras jest obiektem TargetCamera.
Napisano 8 Czerwiec 200420 l Tak chyba bedzie najprosciej if (classOf cameras == Targetcamera or classOf cameras == Freecamera) then... renderujesz else... nie renderujesz Mozesz tez sprawdzac czy dany obiekt jest targetem. if (classof selection[1] == Targetobject) then... else...
Napisano 26 Czerwiec 200420 l Autor Korzystając z chwilki czasu uaktalniłem skrypcik. Może to nie wiele ale powoli zaczyna byc użyteczny. rollout kamera \"Kamera\" ( group\"Rozmiar obrazka\" ( spinner so \"szerokosc\" range:[8,4098,160] scale:1 pos:[40,24] width:80 spinner wo \"wysokosc \" range:[8,4098,120] scale:1 pos:[160,24] width:80 ) group \"lokaliozacja i nazwa renderów\" ( edittext edt1 \"lokalizacja\" text:\"D:/rendery/\" edittext edt2 \"nazwa \" text:\"obrazek\" ) button rnd \"Render\" on rnd pressed do ( nr = 0 c = cameras.count wob = wo.value sob = so.value for i = 1 to c do ( cam = cameras[ i] if classOf cam != Targetobject do ( nr += 1 Viewport.setCamera cam b = BitMap sob wob filename:(edt1.text + edt2.text + nr as string + \".bmp\") render camera:cam to:b save b ) ) ) ) rollfloater = newRolloutFloater \"\" 300 175 addrollout kamera Rollfloater
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto