Markus King Napisano 12 Wrzesień 2010 Napisano 12 Wrzesień 2010 Witam! Mam problem z uzyskaniem efektu magnesów. Mam na przykład dwa boxy, które mają się wzajemnie przyciągać lub odpychać z określoną siłą z zachowaniem zasady biegunowości magnesów. Czy jest to możliwe do zrobienia w 3ds max 9? Z gory dzięki za wszelkie porady! Pozdro!
Kris_R Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 To zależy jak bardzo interaktywne ma to być. No i czy animowane czy symulowane. Zrobić da się na pewno. Jest tu trochę tęgich umysłów na forum ze sporym doświadczeniem r&d.
Gość kakaku Napisano 13 Wrzesień 2010 Napisano 13 Wrzesień 2010 ja rowniez sie przylaczam o prosbe jak cos takiego zrobic, nie wiem jak markusowi ale mi bardziej by pasowalo symulowanie:)
Markus King Napisano 13 Wrzesień 2010 Autor Napisano 13 Wrzesień 2010 Tak! Tak! Chodzi oczywiście o symulację magnetyzmu, nie o animację. Chodzi o coś w stylu reactora, czyli ustawiam parametry symulacji i uzyskuję określoną interakcję między boxami, w tym przypadku magnetyzm, zgodnie z zasadami fizyki. W skrócie: włączam simulate i klocki się odepchną lub przyciągną z określoną siłą. Jest już dwóch do tego problemu, więc czekam na dalsze podpowiedzi! Pozdro!
CgBartosz Napisano 14 Wrzesień 2010 Napisano 14 Wrzesień 2010 Jedyny magnetyzm o jakim wiem ze jest w maxie to przyciaganie vertexow :D, a inaczej snap. Moze poszukaj softu do symulacji magnetyzmu albo recznie sobie zanimuj dwa magnesiki.
Tas Napisano 14 Wrzesień 2010 Napisano 14 Wrzesień 2010 tutaj masz przyklad w XSI, To samo da sie zrobic w TP, a to juz 3ds :)
Gość Gosc Napisano 14 Wrzesień 2010 Napisano 14 Wrzesień 2010 w maxie mozna to bardzo prosto zrealizowac przez "Link constraint", jak wiadomo link moze byc "miekki" i moze byc dodatni lub ujemny, odpowiednie ustawienie strefy lapania pozwoli zrealizowac odwrotne IK, dodajesz 2 linki na krzyz, jeden do drugiego, ustawiasz strefy "lapania" i juz masz cos takiego ze jak suniesz jeden box to zaczyna on miekko odsuwac ten drugu i vice-versa nie wiem czy chodzilo o cos tak prostego czy jakis bardziej skomplikowany case, wiadomo ze w podanym wyzej przepisie sila bedzie dzialac tylko w jednym kierunku, wiec nic sie nie obroci etc (ale takie piardy mozna zanimowac recznie jak ma byc super realistycznie)
Markus King Napisano 18 Wrzesień 2010 Autor Napisano 18 Wrzesień 2010 Dzięki za wszystkie podpowiedzi! Problem polega na tym, że to nie może być animacja tylko symulacja. Mówiłem o dwóch boxach, bo tak łatwo jest wytłumaczyć problem, ale gdy zbuduję bardziej skomplikowany system magnesów, to nie wiem jak i czy to będzie działać, więc myślałem, że 3ds max nada się do wykonania wirtualnego prototypu skomplikowanej maszyny, której budowa w realu może być ryzykowna i kosztowna. Zależy mi żeby to było możliwe do wykonania w 3ds max, ale jeśli znacie jakieś lepsze programy do tego typu symulacji, to walcie śmiało. Spróbuję rozkminić to co powyżej napisał kolega, ale nadal czekam na wasze sposoby. POZDRO!
Luqas87 Napisano 18 Wrzesień 2010 Napisano 18 Wrzesień 2010 no jak masz coś budować na podstawie takiego projektu 3d to lepiej obczaj inventor'a a nie maxa
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się