Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Ostatnio pracuję sobie nad tym ludzikiem.

Mól laptop już ledwie zipie więc muszę kombinować.

Na początku myślałem żeby zrobić mu kadłub węża,

ale teraz już sam nie wiem. Może lepiej coś pająkowatego.

W każdym razie komentarze i porady bardzo mile widziane.

Chciałbym ten projekt zrobić do końca z texami i retopologią.

 

 

fuxi7.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Łapki ma pajączakowate, więc może faktycznie nogi jak u pająka, odwłok i w ogóle... Możesz też pomyśleć o ogonie skorpiona np. W zasadzie to model bardzo fajny. A powiedz mi, bo nie siedzę za bardzo w sculptingu; retopologia, to powrót do Low Poly z np. normalem wypalonym z High Poly?

Napisano

Dzięki, no jeszcze nie jest skończony, ręce muszą mieć detal i wogóle.

Retopologia to bardziej projekcja detali z highpoly na nową siatkę lowpoly.

Napisano

Jeśli kiedyś zajmę się poważniej sculptem (trza by wykorzystać w końcu doc czegoś mojego INTUOSA 4), to pewnie w ZBrushu bo już go kiedyś zacząłem łykać. Zatem możesz mi wyjaśnić wszystko, nie krepuj się :) Ale może na PW żeby koledze tu nie zaśmiecać obiecującego wątku?

Napisano

"Obięcujący wątek" -hehe

co do retopologi to ja osobiście odradzam robienia tego za pomocą

zbrusha. Można się zajechać. Nowy max ma niezłe narzędzia do tego, 3d coat i topogun są genialne, moje ulubione narzędzia do retopo.

Napisano

Bardzo fajny ten sculpcik, podoba mi sie, tylko bym dlonie zmienil, strasznie pokracznie wygladaja i psuja według mnie odbiór. Zrobil bym coś bardziej przypominającego normalne dłonie. Głównie mam na myśli palce i ich anatomię bo te otworki akurat ciekawe. Nogi proponuję zrobic standardowe z jakims fajnym ogonem moze. Powodzenia.

Napisano

a ja bym mu dokleił "podwozie" węża. imo pająk pasowałbym do bardziej rachitycznego, anorektycznego bohatera. tu masz napakowanego kolesia z łuską na twarzy i z rozdwojonym językiem, więc skłaniałbym się ku gadzinie. retopo to (jak sama nazwa wskazuje) nowa siatka low poly, z wszystkimi edge-loopami i innym ustrojstwem na swoim miejscu. programy do sculptingu pozwalają ci nie zawracać sobie głowy układem polygonów (gdzie mają być oczy, uszy, jak mają biec edge-loopy, itd) i przejśc od razu do sedna/ tworzenia. problem w tym, ze taki model ma miliony poly i uniemożliwia animację. więc robi się retopo, tj. nową siatkę, z mniejszą ilością poly, przyjazną animacji, na którą następnie robi się projekcję wszystkich detali z modelu high poly (przynajmniej ja to tak rozumiem :) ). dla mnie jednak, proces retopo kończy się na stworzeniu siatki low-poly z odpowiednim układem/ przebiegiem poly. pozdrawiam

Napisano

lukanus super wielkie dzięki, czyli moje pojęcie retopologii nie rózniło sie od powyższego jak sie okazuje tak bardzo. Ale jak to sie ma w praktyce? Znaczy sie... no mam model taki jak tu kolega, owszem miliony poly i kompy nie uciągają... no i zbuduje (lub wrócę) do modelu low poly ładnie ułożonego z loopami itp ale co z detalem, w jaki sposób go nakładam? Mapuje i do detalu uzywam NORMAL MAP? Bo z taka metoda się spotkałem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności