Lopss Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 czesc mam problem ale moze najpierw pokaze o co mi chodzi, od dawna robie sobie zameczek i w koncu postanowilem dodac do niego swiatlo i jakies cienie. swiatlo sloneczne + cienie render 1,2 bez cieni render 3,4 problem w tym ze chcialbym aby bardziej byly widoczne szczegoly pod dachem studni (kola zembate, jakies belki ) no i za kolumnami jak widac tez cos jest a na renderach przez cienie tego nie widac, prosze powiedzcie co wlaczyc lub co wylaczyc aby to bylo bardziej realistyczne, ps denerwuja mnie tez czarne kropki szczegolnie widac je na renderach 1,2 zlewaja sie przez nie tekstury na kolumnach tak jak by to byla jedna, a w zeczywistosci koluny to kilka roznorakich kamieni, (no ale juz tego nie widac) ps2, dodam tylko ze sunlight to ok 11 rano nad wa-wą multip 1 + chmury, render to scanline (uzywam viz-a, ) nie mam innego rendera z gory dziekuje za info jak poprawic te scenki na bardziej realistyczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dibo Posted May 24, 2004 Share Posted May 24, 2004 hm, nie mialem jeszcze nigdy viza wiec nie zawiele moge powiedziec, ale najprostrszą metodą jest: (w przypadku maxa 6, w viz musisz troche poszukac ale napewno jest) menu rendering -> enviromnent i powinienes tu miec cos takiego jak \"Ambient\" i napewno jest koloru czarnego, zmien kolor na ciemno szary, im jasniejszy tym jasniej bedzie w ciemnych miejscach. Nie radze ustawiac zbyt jasnego koloru bo efekt bedzie nienaturalny, bo swiatło to nie rzuca cieni, rozjasnia tylko miejsca gdzie pada cien. Przy kolorze ciemno-szarym efekt bedzie w miare dobry. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now