SSparrow Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 (edytowane) Siemanko Jako że już 3 miesiące siedze w 3D MAXie, po wielu tutorialach pomniejszych obiektów czy tym podobnych spraw, postanowiłem wymodelować samochód. Jest on robiony "w rytm" tego tutka: http://www.traptcg.com/tutorials/9. Chociaż pod koniec już większą część ja sam kombinowałem. No ale to praca taka pół na pół. Chciałem zacząć od podstaw całkowicie samemu wymodelować Malacza albo Poldka tak na dobry start ;) Ale stwierdziłem że lepiej jak najpierw wam pokaże tego Nissana, siatkę i jeżeli stwierdzicie że siatka jest ok, albo do małych poprawek spróbuje dokonczyć auto i wrzucić w jakąś ciekawą scene. Oczywiście czekam na KRYTYKE. Możecie po mnie zjechać jak coś jest źle, szybciej się naucze ;) Auto bez Turbo Smootha: Przód Tył Auto z TS: Przód TS Tył TS Bok TS Siatka: Przód Siatka Tył Siatka Bok Siatka Wiem że tam z tyłu taki babol wyskoczył przy mniejszym świetle. Jeszcze sie nim nie bawiłem ale strasznie opornie mi idzie zwalczanie tego typu błędów. Pozdro! :) Edytowane 1 Październik 2010 przez SSparrow
Smoku Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 I tak nie źle ;] mój pierwszy samochód który zrobiłem zkładał się z boxów ;pale robiłem go bez żadnego tutka. Jak Ty użyłeś tego smootha, że reflektory są kanciaste?
Modzal Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 (edytowane) przy łukach masz za gęsto siatkę i masz takie wcięcie popraw tam gdzie masz szyby wydaje mi sie ze użyłeś smooth + podział na grupy i masz bardzo ostre kanty tak nie powinno być powinieneś w tych miejscach po prostu zagęścić siatkę ehh kolega myślę żebyś najpierw nauczył się zasad kładzenia siatki i jak z nią postępować, modele aut są dosyć ciężkie na samym początku chociaż tez od nich zaczynałem ;p jak chcesz robić autko może zrób jakiś koncept tak żebyś sam układał se siatkę a nie dopasowywał się do lin i blueprintów ;) Edytowane 1 Październik 2010 przez Modzal
SSparrow Napisano 1 Październik 2010 Autor Napisano 1 Październik 2010 (edytowane) Smoku -> Hmm no Smootha z grupowaniem no :P Modzal -> Chce sie nauczyć dlatego robiłem tego tutka, więc może tutek jakiś lewy?:P O jakim łuku wspominasz? Wiem co daje zagęszczenie siatki. Mniejszy Smooth w tym miejscu ale nie wiem też o jaki kawałek Ci chodzi koło jakiej szyby. Bo przednia i tylna mam wrażenia że są ok. Ogólnie to też mam pytanie. Tutaj była metoda taka: Zrobić najpierw taki całościowy obrys połowy samochodu, a potem poprawiać stopniowo detale, zrobić szpary i wyszczególniać elementy. Ściągnąłem tutka od kolegi tutaj z forum gdzie Modeluje Mitsubishi Evo. On Zaczyna od maski i robi od razu wszystko osobno. I myśle że jest to chyba lepsze rozwiązanie... no niewiem pewno każdy ma swoje techniki. Edytowane 1 Październik 2010 przez SSparrow
cortes Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 (edytowane) chamfer twym przyjacielem i wrogiem :) za dużo błędów aby powiedziec co jest nie tak :) Edytowane 1 Październik 2010 przez cortes
Modzal Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 skoro wiesz co daj zagęszczanie siatki po co używasz smooth group. tak jak cortes powiedział zbyt dużo błędów żeby je naprawiać zacznij na nowo i możne nie koniecznie auto :) powodzenia obejrzyj to ;) http://www.youtube.com/watch?v=RuvgrfMxtb4
Smoku Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 SSParrow Tak na pocieszenie dla Ciebie, mój pierwszy wehikuł, z tym, że pierwsza, rzecz jaką zrobię w 3d maxie bez tutoriali jeszcze ;p
SSparrow Napisano 1 Październik 2010 Autor Napisano 1 Październik 2010 (edytowane) cortes -> Link nie działa niestety, może mógł byś to odnowić? Modzial -> Spróbuje wymodelować Malacza. Od nowa ;) No tak masz racje. Mogłem tam zrobić bardziej gładko. No cóż, uczymy sie wszyscy na błędach. Smoku -> Co to za wehikuł? Wygląda mi na jakiś nowy prototyp samochodu sportowego skonstruowanego przez istoty spoza naszego układu słonecznego :P No ale początki sa zawsze ciężkie. Ale z tą wielkością zdjęcia to przesadziłeś ;) W sumie tak robienie z tutorialem auta które średnio cie interesuje nie sprawia takiej frajdy jak robienie samemu czegoś. Patrzysz 5 minut na film, potem to samo robisz w 3D maxie. Troche monotonne. Ale nie mówie, dużo sie tam też nauczyłem. Mnie kręcą stare auta, na początku chciałbym wymodelować malacza i poldka z sentymentu i ogólnie chyba nie sa za trudne, a jak juz będzie można powiedzieć że jestem w tym dobry, to Volkswagen Karmann Ghia, moje bóstwo z dzieciństwa ;) Ogólnie staram sie zawsze wszystko robić szczegółowo. No ale to mój pierwszy wóz. Mam nadzieje że jak wstawie Maluszka będzie więcej dobrych opini :P Pozdro! Edytowane 1 Październik 2010 przez SSparrow
Modzal Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 może nie koncentruj się tak bardzo na całym samochodzie a na przodzie auta, próbuj tworzyć detale itp zaczynając od nadkola, przedniego zderzaka i masce, bo chyba nie ma sensu tworzyć całego auta skoro nie masz opanowanych podstaw wybieraj proste modele mysle ze maluch jest prosty 3mam kciuki ;)
cortes Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 no cos mi nie poszło tutaj link: http://www.guerrillacg.org/home/3d-polygon-modeling/subdivision-topology-artifacts 1
bbandi Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 SSparow - generalnie moim zdaniem to najlepiej zrobić jak najwięcej elementów z jednej bryły wycinanki na koniec zostawić bo później mając np przerwę miedzy elementami które ładnie grały ze sobą poprawiasz jeden z nich i to spasowanie zanika traci wartość ciężko się później z tego wygramolić - ja się staram mieć cały czas kontrole nad MS ponieważ konwersja z MS czy tam TS do edittable poly ogranicza Ci swobodę poprawiania wygładzanych powierzchni a tak to się moesz między nimi przełączać sprawdzasz jak wygląda po MS źle to poprawiasz bez niego i dalej sprawdzasz. Modelowanie aut nie jest łatwe nawet tych prostych każdy kto próbował wie o tym. smoku - weź to usuń bo pobiorę i sprzedam:). 1
SSparrow Napisano 1 Październik 2010 Autor Napisano 1 Październik 2010 Cortes -> Bardzo fajny instruktażowy filmik. Wielkie dzięki. bbandi -> Jeszcze nie wiem jak zrobie, musze nad tym pomyśleć. Chciał bym żeby Maluszek naprawde mi wyszedł fajnie, chce najpierw przejrzeć dokładnie zdjęcia z każdej strony naszego kochanego autka, "nauczyć" sie go, przemyśleć, troche w głowie rozplanować i sie zabiore za niego :) No to ogólnie prosił bym o skasowanie tego tematu bo troche chyba zboczyliśmy z kursu i już nie jest to jako taki WIP ;) Maluszka wrzuce w nowy jak już będę miał dość zrobione. Dzięki za odpowiedzi i pomoc! Pozdro :)
cortes Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 wg mnie mozesz kontynuowac model tylko, fakt faktem GTR nie jest najlepszym modelem na pierwszy raz :P
bbandi Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 chce najpierw przejrzeć dokładnie zdjęcia z każdej strony naszego kochanego autka, "nauczyć" sie go, przemyśleć, troche w głowie rozplanować i sie zabiore za niego :) To jest bardzo dobre podejście do modelowania, ponieważ dobry modelarz nie patrzy na model tylko pod względem technicznym ważne jest podejście mentalne:). Pozdro i powodzenia
Smoku Napisano 1 Październik 2010 Napisano 1 Październik 2010 Wybaczcie ten rozmiar nie wiedziałem, że to był taki format a jak już poszedł post to nie chciało mi się zmieniać. Najlepiej rób to Cię interesuje jeśli to ma być malar to niech będzie, zawsze się przyjemniej pracuje robiąc coś dla czystej przyjemności. Może faktycznie zostaw to. I z zebranym doświadczeniem spróbuj coś nowego. PS. nie wzoruj się na tutorialach ale staraj się z nich tylko informacje wyłowić. bbandi - zyski fifty fifty :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się