Jump to content

SSparrow

Members
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About SSparrow

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Katowice
  1. Mogłem się domyślić że to będzie bardziej bałagan niż uporządkowane zagadnienia... nie stety moja wiedza jeszcze na ten temat nie jest taka szeroka żeby to wszystko uporządkować jakoś tak jak powinno być. Myślałem że może ktoś (tak baaardzo po cichu myślałem :P) po prostu to jakoś poukłada i zrobić taki spis niewiem, zagadnień, tematów. Tylko nie wiem czy 3d max to nie jest temat rzeka, gdzie o nim można mówic i mówić ;) Pozdro
  2. Siemano Postanowiłem uporządkować wiedzę na temat 3D MAXA i postanowiłem zrobić tak jak by spis zagadnień, co trzeba opanować w programie żeby być w nim bardzo dobry. Prosił bym was o uzupełnienie tematów jak bym o czymś zapomniał, a na pewno tak będzie :P 1 MODELOWANIE * Modelowanie samochodów * Modelowanie twarzy i ciała * Modelowanie przedmiotów 2 TEKSTUROWANIE * Mapowanie * Mapy * Tworzenie tekstur, materiałów 3 SILNIKI RENDERUJĄCE * Mental Ray * V-Ray * Realistyczne oświetlenie 5 ANIMACJA * Rigging * Morfowanie (np. twarzy) * Reactor INNE * Dodawanie modeli 3D na zdjęcia * Dodawanie animacji modeli do filmów * MAXScript Proszę o wyrozumiałość. Do tej robiłem wiele rzeczy ale mało z praktyką więc pozapominałem już sporo... Dlatego chcę poukładać wiedzę. Jeżeli popełniłem jakieś błędy proszę o poprawę. Na pewno taka lista przyda sie także początkującym osobą bawiącym się w 3d maxie :) Pozdro!
  3. Tak to już koniec :) Cienie się ruszają bo chciałem zrobić coś w rodzaju takim, że fale na górze jak się przemieszczają to promienie słoneczne ulegają załamaniu i cień na dnie trochę się rusza... potem z tego zrezygnowałem a już się trochę tej animacji zrobiło a czas nagli to postanowiłem to zachować.
  4. Witam. Właśnie skończyłem animację :-) Wygląda to tak: Może nie jest ona jakaś fantastyczna, ale już 3ds mi chodził tak mulato że o kolejnych dodatkowych elementach w scenie mogłem zapomnieć. Myślę że na prace licencjacką wystarczy :) Jak zawsze czekam na obiektywne opinie, co mógł bym na przyszłość poprawić itp. Pozdro!
  5. Kurcze... sory za post. Okazało się że mam jeden jakiś dziwny obiekt. Ogólnie mam tam rybki którym dawałem bonesy, po prostu w jednym wyskoczył jakiś problem że rybka była rozciągnięta i spłaszczona na całej scenie. Wcześniej szukałem rozwiązania baaardzo długo, a teraz w 15 minut mi się udało... Sory za spam
  6. Witam. Mam problem ostatnio z moim maxem. Tworze animację na prace licencjacką i mam taki błąd że ostatnio przy renderingu wnętrza morza z rybkami paroma kamieniami i roślinami rendering stoi... czarne tło. Na początku wczytują się wszystkie obiekty, potem pisze RENDERING i nic się nie dzieje... wiecie może co może być przyczyną? Dodam że to Max 2010 i silnik Mental Ray. Nieraz wyskakuje błąd: Promień napotkał nieprawidłowy kolor (NaN)... Kiedyś tak miałem, próbowałem zmieniać różne rzeczy i nic nie pomogło. Włączyłem 3dsa po pół godzinie i zaczął już normalnie działać... trochę to dziwne a termin pracy mnie goni.
  7. No kopiować klucze to właśnie rzecz podstawowa. A chce po prostu się zorientować czy istnieje jakiś alternatywny sposób. reaction menagerem się jeszcze nigdy nie bawiłem
  8. Moja scena na razie wygląda tak: Jeszcze sporo pracy przede mną. Muszę zrobić jeszcze z 5 typów roślin żeby wprowadzić jakąś różnorodność, zrobić resztki terenu, dopasować materiały itp. ale nie o tym teraz. Chciałem się zapytać, czy animując taką roślinkę: żeby chwiała sie na boki przez całą animację, musze wszystko robić w dolnym pasku animacji, czy da się jakoś zapętlić lekkie poruszanie się tych roślinek w przód i tył innym sposobem?
  9. No z mapami to musze sie jeszcze pobawić... Bo jeszcze tak jak pisałem nie zajmowałem się nimi. To praca lic. więc nie musi być to jakoś super w kosmos zrobione :) Ale warto też się przy tym czegoś nauczyć wiec do boju.
  10. No nie trzeba :P Mi nie chodzi o to że nie potrafię, ale szukam rad was, kolegów którzy pewno siedza w tym dłużej.
  11. A co polecilibyście, jaki sposób do animacji rybki? Na pracy lic. rybek ma być około 5 (klony) i mają się poruszać w stadzie, więc muszę jakoś ten ruch rybki zanimować. Wydaje mi się że CHYBA najlepiej narzędziem BONES... nic innego w sumie mi nie przychodzi do głowy. I pytanie jeszcze odnośnie animacji. Jest sposób żeby sekwencję ruchów da się zapisać? To znaczy np. rybka płynie prosto, to kości poruszają się w kształt litery S, i zapisuje te ustawienie jakoś. Rybka skręca, kości trochę inaczej sie poruszają i zapisuje to ustawienie jako drugi, a potem w zależności od potrzeb sobie to "wgrywam". No nie wiem...
  12. Więc tak: 1) Rybka na której się wzorowałem: Tak tak, jest to z zabawki. Ale przy paru przeróbkach powinna wyglądać bardziej naturalnie, mam taką nadzieje przynajmniej ;) 2) Bump. Teraz nie wiem co z nim zrobić... Bo jako takich łusek osobno nie mam zrobionych. Czyli muszę w jakiś sposób "odrysować" łuski (kontury) w jakimś edytorze i wrzucić do bumpa jeżeli się nie myle żeby był efekt nierówności. 3) Dodatkowymi możliwościami jak bump, specular map, hdr map szczerze nie bawiłem sie prawie w ogóle. Ogólnie jest to pierwsza rzecz, model który oteksturowałem, bo wcześniej tylko modelowałem bardziej. 4) Wygląda jak by się zaciągała bo chyba ma taką źrenicę dużą :P
  13. Witam. Tworzę sobie rybkę na prace licencjacką do której właśnie mi ona potrzebna. Oto efekt tymczasowy po teksturowaniu. Jest jeszcze parę błędów oczywiście. Dodam ze pracuje na Mentalu. Tekstura z tej odległości z której robiłem screena może nie jest najwyższej jakości, ale w animacji nie będzie miało to znaczenia bo będzie po prostu dalej. 1) Macie jakiś pomysł żeby łuski były bardziej widoczne? Takie wypuklone? 2) Jaki byście użyli materiał żeby rybka wyglądała bardziej "ślisko"/"wilgotnie"? Obrona coraz bliżej to trzeba się sprężyć ;) Dzięki z góry za pomoc Pozdro!
  14. Cenne uwagi. No to tutoriale zostają chyba :P To znaczy ja do tutków nic nie mam, są jak najbardziej ok, ale lubię też mieć coś na papierze, coś sobie poczytać "do snu" i dać odpocząć oczom od monitorowego blasku.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy