Skocz do zawartości

Nissan GT-R


SSparrow

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko

 

Jako że już 3 miesiące siedze w 3D MAXie, po wielu tutorialach pomniejszych obiektów czy tym podobnych spraw, postanowiłem wymodelować samochód. Jest on robiony "w rytm" tego tutka: http://www.traptcg.com/tutorials/9. Chociaż pod koniec już większą część ja sam kombinowałem. No ale to praca taka pół na pół. Chciałem zacząć od podstaw całkowicie samemu wymodelować Malacza albo Poldka tak na dobry start ;) Ale stwierdziłem że lepiej jak najpierw wam pokaże tego Nissana, siatkę i jeżeli stwierdzicie że siatka jest ok, albo do małych poprawek spróbuje dokonczyć auto i wrzucić w jakąś ciekawą scene.

 

Oczywiście czekam na KRYTYKE. Możecie po mnie zjechać jak coś jest źle, szybciej się naucze ;)

 

Auto bez Turbo Smootha:

 

Przód

Tył

 

Auto z TS:

 

Przód TS

Tył TS

Bok TS

 

Siatka:

 

Przód Siatka

Tył Siatka

Bok Siatka

 

 

Wiem że tam z tyłu taki babol wyskoczył przy mniejszym świetle. Jeszcze sie nim nie bawiłem ale strasznie opornie mi idzie zwalczanie tego typu błędów.

 

Pozdro! :)

Edytowane przez SSparrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

przy łukach masz za gęsto siatkę i masz takie wcięcie popraw

tam gdzie masz szyby wydaje mi sie ze użyłeś smooth + podział na grupy i masz bardzo ostre kanty tak nie powinno być powinieneś w tych miejscach po prostu zagęścić siatkę ehh kolega myślę żebyś najpierw nauczył się zasad kładzenia siatki i jak z nią postępować, modele aut są dosyć ciężkie na samym początku chociaż tez od nich zaczynałem ;p jak chcesz robić autko może zrób jakiś koncept tak żebyś sam układał se siatkę a nie dopasowywał się do lin i blueprintów ;)

Edytowane przez Modzal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoku -> Hmm no Smootha z grupowaniem no :P

 

Modzal -> Chce sie nauczyć dlatego robiłem tego tutka, więc może tutek jakiś lewy?:P O jakim łuku wspominasz? Wiem co daje zagęszczenie siatki. Mniejszy Smooth w tym miejscu ale nie wiem też o jaki kawałek Ci chodzi koło jakiej szyby. Bo przednia i tylna mam wrażenia że są ok.

 

Ogólnie to też mam pytanie. Tutaj była metoda taka: Zrobić najpierw taki całościowy obrys połowy samochodu, a potem poprawiać stopniowo detale, zrobić szpary i wyszczególniać elementy. Ściągnąłem tutka od kolegi tutaj z forum gdzie Modeluje Mitsubishi Evo. On Zaczyna od maski i robi od razu wszystko osobno. I myśle że jest to chyba lepsze rozwiązanie... no niewiem pewno każdy ma swoje techniki.

Edytowane przez SSparrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cortes -> Link nie działa niestety, może mógł byś to odnowić?

 

Modzial -> Spróbuje wymodelować Malacza. Od nowa ;) No tak masz racje. Mogłem tam zrobić bardziej gładko. No cóż, uczymy sie wszyscy na błędach.

 

Smoku -> Co to za wehikuł? Wygląda mi na jakiś nowy prototyp samochodu sportowego skonstruowanego przez istoty spoza naszego układu słonecznego :P No ale początki sa zawsze ciężkie. Ale z tą wielkością zdjęcia to przesadziłeś ;)

 

W sumie tak robienie z tutorialem auta które średnio cie interesuje nie sprawia takiej frajdy jak robienie samemu czegoś. Patrzysz 5 minut na film, potem to samo robisz w 3D maxie. Troche monotonne. Ale nie mówie, dużo sie tam też nauczyłem. Mnie kręcą stare auta, na początku chciałbym wymodelować malacza i poldka z sentymentu i ogólnie chyba nie sa za trudne, a jak juz będzie można powiedzieć że jestem w tym dobry, to Volkswagen Karmann Ghia, moje bóstwo z dzieciństwa ;)

 

Ogólnie staram sie zawsze wszystko robić szczegółowo. No ale to mój pierwszy wóz. Mam nadzieje że jak wstawie Maluszka będzie więcej dobrych opini :P

 

Pozdro!

Edytowane przez SSparrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie koncentruj się tak bardzo na całym samochodzie a na przodzie auta, próbuj tworzyć detale itp zaczynając od nadkola, przedniego zderzaka i masce, bo chyba nie ma sensu tworzyć całego auta skoro nie masz opanowanych podstaw wybieraj proste modele mysle ze maluch jest prosty 3mam kciuki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SSparow - generalnie moim zdaniem to najlepiej zrobić jak najwięcej elementów z jednej bryły wycinanki na koniec zostawić bo później mając np przerwę miedzy elementami które ładnie grały ze sobą poprawiasz jeden z nich i to spasowanie zanika traci wartość ciężko się później z tego wygramolić - ja się staram mieć cały czas kontrole nad MS ponieważ konwersja z MS czy tam TS do edittable poly ogranicza Ci swobodę poprawiania wygładzanych powierzchni a tak to się moesz między nimi przełączać sprawdzasz jak wygląda po MS źle to poprawiasz bez niego i dalej sprawdzasz.

Modelowanie aut nie jest łatwe nawet tych prostych każdy kto próbował wie o tym.

smoku - weź to usuń bo pobiorę i sprzedam:).

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cortes -> Bardzo fajny instruktażowy filmik. Wielkie dzięki.

 

bbandi -> Jeszcze nie wiem jak zrobie, musze nad tym pomyśleć. Chciał bym żeby Maluszek naprawde mi wyszedł fajnie, chce najpierw przejrzeć dokładnie zdjęcia z każdej strony naszego kochanego autka, "nauczyć" sie go, przemyśleć, troche w głowie rozplanować i sie zabiore za niego :)

 

No to ogólnie prosił bym o skasowanie tego tematu bo troche chyba zboczyliśmy z kursu i już nie jest to jako taki WIP ;) Maluszka wrzuce w nowy jak już będę miał dość zrobione.

 

Dzięki za odpowiedzi i pomoc! Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce najpierw przejrzeć dokładnie zdjęcia z każdej strony naszego kochanego autka, "nauczyć" sie go, przemyśleć, troche w głowie rozplanować i sie zabiore za niego :)

 

To jest bardzo dobre podejście do modelowania, ponieważ dobry modelarz nie patrzy na model tylko pod względem technicznym ważne jest podejście mentalne:). Pozdro i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ten rozmiar nie wiedziałem, że to był taki format a jak już poszedł post to nie chciało mi się zmieniać. Najlepiej rób to Cię interesuje jeśli to ma być malar to niech będzie, zawsze się przyjemniej pracuje robiąc coś dla czystej przyjemności. Może faktycznie zostaw to. I z zebranym doświadczeniem spróbuj coś nowego. PS. nie wzoruj się na tutorialach ale staraj się z nich tylko informacje wyłowić.

 

bbandi - zyski fifty fifty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności