SSparrow Napisano 6 Październik 2010 Napisano 6 Październik 2010 (edytowane) Witam. Tak jak pisałem wcześniej, zacząłem modelować mój pierwszy samochód bez żadnego tutoriala itp. Myśle że jak będe zamieszczał screeny dość często pozwoli mi to na większą ochrone mojej pracy przed błędami :) Oto co mam teraz: Render Render z TS Siatka I właśnie juz mam pytanie czy w ogóle dobrze myśle z tą siatką. Po wyrenderowaniu z TS na nadkolu po prawej stronie zrobił sie taki zaciemniony fragment. Może on być narazie? czy tak średnio... Pozdro! :) Edytowane 11 Październik 2010 przez SSparrow
slide Napisano 7 Październik 2010 Napisano 7 Październik 2010 O bardzo fajnie. Będę śledził twój temat. Ja też jestem w trakcie realizacji malucha, pierwszego poważniejszego modelu. Też myślałem czy by nie założyć tematu wip, ale dość nieregularnie postęp pracy idzie. Na razie mam tylko ogólną bryłę i całe koło. A co do twojego: na krawędziach maski trochę siatkę zagęścić bo jest zbyt obłe.
SSparrow Napisano 7 Październik 2010 Autor Napisano 7 Październik 2010 (edytowane) No to fajnie że też robisz Maluszka ;) A co do siatki to tak, jest to narazie bardzo ogólny ZARYS maluszka. Najpierw chce zobaczyć czy w ogóle dobrze robie tą siatke. Jeżeli tak to wtedy zaczne wprowadzać szczegóły. Edytowane 8 Październik 2010 przez SSparrow
SSparrow Napisano 8 Październik 2010 Autor Napisano 8 Październik 2010 (edytowane) A teraz zamieszczam wyniki mojej pracy nad MASKĄ :) 1. Dopracowałem ją żeby wyglądała jak prawdziwa prosto z Fiacika. 2. Używając Smoothing Groups, a więc i modelując dodatkowe Polygony wgłąb maski z każdej krawędzi dolnej, otrzymałem kanty tam, gdzie powinny być. Opisuje to co robie, bo model wykonuje całkowicie samemu. Jeżeli było by coś nie tak to mnie poprawcie i zgańcie :) Zdjęcie 1 (Bez TS): Zdjęcie 2 (Z TS): Zdjęcie 3 (Siatka): Zdjęcie 4 (TS i Symetria): Może pomyślicie że chamfera za dużego dałem. Jak patrze na zdjęcia Maluszka to właśnie między Maską a Przednią częścią auta jest dość spora szpara. Między Maską a hmm, "podszybiem" i Tym kwadracikiem na migacz wyda sie on też spory, ale to dopracuje w dalszej przygodzie z tym samochodem ;) Edytowane 8 Październik 2010 przez SSparrow
cortes Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 powoli i dokładnie tak powinienes robić, przemyśl jeszcze rozwiązania w siatce :) troche miejscami krzywo, ale to jak całość bedzie dopiero mozna coś mowić
Smoku Napisano 8 Październik 2010 Napisano 8 Październik 2010 masz ostra linie na brzegu maski którą pod odcięciu na dole znika, nie mam jej an sderzaku a to brzydko0 wygląda, nie rozcinaj. zrób całość dopiero tnij. wiem to dość skomplikowane sam mam zawsze problem z uporządkowanie tego w głowie, ale jak maska ma ileś poligonów, to w części z którą się styka musi mieć odzwierciedlenie w postaci tej samej ilości inaczej będzie to widoczne :)
SSparrow Napisano 9 Październik 2010 Autor Napisano 9 Październik 2010 Hmm, no tak ale w sumie jeżeli dodam tam te 2 dodatkowe linie na zderzaku, to będzie tam też taka ostra krawędź jak na masce, a tego właśnie nie powinno być. Zobacz na to zdjęcie: Maska nie dość że jest trochę wysunięta do przodu względem przedniej części maluszka, to tylko sama maska jest taka kanciasta, a przód autka jest już w miare wygładzony. I w sumie jak mówisz że krzywo ma wyjść... to chyba maluch jest po prostu krzywy jak wynika ze zdjęć ;)
Smoku Napisano 9 Październik 2010 Napisano 9 Październik 2010 No faktycznie :) nie znam się na malarach. A tą samą ilość polygonów poiwnny mieć te części które się stykają i żeby gdzieś było ostro a obok gładko z tej samej ilości, to właśnie an tym sztuka polega :)
Calavior Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 he he widzę że się maluch popularny zaczął ostatnio robić :P Też niedawno go robiłem ;] Jak chcesz możesz zaglądnąć do tego co mi się udało zrobić :P http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70907
SSparrow Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 Widziałem twojego Fiacika :) No popularny, ja go robie akurat ze względu na to, że po prostu chyba jest dobrym wstępem do czegoś poważniejszego. A że ja przepadam za autami starej daty, to tym bardziej :) W twojej pracy wg mnie masz za duże wygładzenie przy rowkach w aucie. A i Nadkola tak jak by trochę za bardzo wysunięte na zewnątrz. A tak to spoko ;) Ja chce sie bardzo trzymać oryginału... Wiem że się łatwo mówi, no ale robie samochodzik powoli i mam nadzieje że będzie bardzo realistyczny. No i mój od twojego różni się tym, że twój ma zderzak już plastikowy, mój będzie miał metalowy taki wąski jak to było w pierwszych maluszkach.
Calavior Napisano 10 Październik 2010 Napisano 10 Październik 2010 nadkola i zderzaki to były własnej produkcji :P bo blueprnty miałem akurat te same co ty :P o tych rowkach to wiem ale na razie zacząłem nowe auto i malucha zostawiam w spokoju ;]
SSparrow Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 Wprowadziłem troche poprawek w Nadkolu. Myślę że już ogólny kształt jest skończony przodu. Teraz czas na linie charakterystyczne z przodu samochodu, boku, otwory na światła i migacze :) Calavior, a propo blueprintów... to kurde jakieś takie nierówne były ;/ Musiałem sam majstrować w PS, skalować cuda niewidy żeby wszystko ładnie pasowało.
SSparrow Napisano 10 Październik 2010 Autor Napisano 10 Październik 2010 No tyle zrobiłem na dziś i koniec. Jutro mam w sumie do poprawy nadkole obok świateł, dziś już nie mam sił :P A w ogóle tyle kombinowałem żeby światła dobrze wyciąć że mnie krew zalewała. Ale chyba dobrze wyszło nawet ;) Pozdro!
SSparrow Napisano 11 Październik 2010 Autor Napisano 11 Październik 2010 Dziś zrobiłem Migacze, dociągnąłem trochę szczegółów i oto efekt. Mam nadzieje że jutro zrobię zderzak + miejsce na migacz boczny + Miejsce na znaczek Fiata :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się