Skocz do zawartości

maya 2011 x64 & shave 5.5


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Otóż chcę dorobić włosy menelowi, którego niegdyś wymodelowałem. Używam shave & haircut 5.5 oraz maya 2011 x64 (bez hotfixow). Maya wiesza się podczas renderingu włosów w trybie buffer. Zbadałem temat i odkryłem, że przyczyną zwisu jest displacement mapa - po jej wyłączeniu włosy renderują się. No ale przecież potrzebuję tej displacement mapy. Zmieniłem tryb renderowania na hair primitive (a może przy okazji ktoś mi wytłumaczy, jaka jest różnica między hair primitive a hair geometry, i jak można ręcznie przypisać nowy materiał do hair primitives?). W trybie hair primitive nic sie nie wiesza i moge nawet używac mia_lens_bokeh, bo wszystko teraz renderuje MR. Ale pojawiaja się dwa problemy. Pierwszy, mniejszego kalibru, to brak różnorodności w wyglądzie włosów (tryb buffer[ten w którym mayka sie wiesza] uwzględnia np. mutant hair, czyli losowe zróżnicowanie koloru, a hair primitive i hair geometry z tego co widzę to nie). Drugi poważniejszy problem to błędy w generowaniu cieni (vide załączony screen). Przejrzałem manual shave'a i wsyzstko mam poustawiane w ustawieniach jak należy (m.in. pass surface color alpha channel). Użyte światła to mentalowe area lighty, które maya shadow rays ustawione na 128 a ray depth limit na 8. W ustawieniach renderingu max trace depth 200 i shadows na 100 (wiem, dużo, ale to shave mi to sam pozmieniał). I tu moja prośba:

a) jak zrobić by maya nie wieszała sie podczas renderowania z shavem ustawionym na tryb buffer?

b) gdzie ustawia sie material dla hair primitives?

c) jak naprawić te cienie?

 

Dzięki z góry i pozdrawiam,

Artur

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ok zbadałem temat dogłębnie i oto info dla osób, które chciałyby kiedyś używać tandemu MR+shave: renderujemy tylko hair primitives, nie tryb buffer, wlosy oswietlamy tylko spotlightami, jeżeli chcemy miec inne swiatla dla wlosow a inne dla reszty sceny to musimy użyć warstw renderingowych, gdyż light linking dla shave nie dziala. Ot i tyle :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności