Napisano 20 Październik 201014 l Witam serdecznie, czas coś rozpocząć i skończyć. Od kilku lat śledzę forum i nareszcie znalazłem wolny czas na boje z 3D. Nie będę pisał, jak co druga osoba, że to mój pierwszy obiekt w 3D :) próbowałem już kilka razy zrobić auto ale przeważnie kończyło się to na masce lub ogólnej bryle. Tym razem zainspirowany minibitwą z autami przełomu lat 80-90 postanowiłem zrobić do końca cały model. Nie wiem czy nie zbyt ambitne auto wybrałem na naukę ale co tam szkodzi. Z sentymentu zawsze chciałem Alfę 155 zrobić. Liczę oczywiście na konstruktywne uwagi i mobilizację w działaniu.
Napisano 20 Październik 201014 l No to tak ode mnie, wydaje mi się że siatka jest za prosta nawet na podstawową bryłkę, i tu z tego powodu pojawiają się bugi po wygładzeniu, jak na przykład przy przednim nadkolu od strony drzwi. A tak ogólnie ciekawy samochód wybrałes :) powodzenia
Napisano 21 Październik 201014 l a mnie się osobiście wydaje, że proporcje autka są trochę nie takie. Na kolorowym zdjęciu Alfa jest dłuższa. Zwróć uwagę na to, że box z teksturą boku samochodu prawdopodobnie masz na długość auta ( np. wg danych dechnicznych ), ale tekstura nie dochodzi do końca boxa ( na wysokości spojlera na klapie bagażnika ). Być może jest też tak, że masz teksture auta DTM a nakładasz ją na box o długości auta w SERII ( bez ogromniastego ospojlerowania )... co do reszty to mnie jeszcze nie należy chyba osądzać :P sam się ucze. Autko fajne, kiedyś miałem okazje się przejechać :)... serią oczywiście :P
Napisano 21 Październik 201014 l robilem kiedys tego kloca:D tak jak grabbie pisze nie sugeruj sie tymi blueprintami, bo czesta sa one rysowane przez entuzjastow i nijak sie maja do prawdziwych aut, za glowne proporcje przyjmuj wymiary zewnetrzne + rozstaw osi, wtedy bedziesz wiedzial jak bliskie/dalekie rzeczywistosci sa te rzuty.
Napisano 21 Październik 201014 l a jeszcze jedno nie rob w modo symetrii w ten sposob, weź*walnij mirrora, i wł symetrie dla X na górze w panelu, musisz tylko zweldować wszystkie wertexy łączące połówki. z włączoną symerią zaznaczają ci się vertexy po 2 tak samo wszystko zaznacza się po 2, a move i inne narzędzia diałają symetrycznie :) PS: przy takiej bryłce jak zrobisz weight toolem edge to po freezie, sds będziesz miał zbliżone do ważonej krawędzi wszystkie loopy nie opłaca się w modo w ten sposób bawić, przynajmniej tak mi się wydaje, bo ostatnio miałem z tym problem
Napisano 21 Październik 201014 l Autor Dzięki za pierwsze uwagi. Mam jednak problem z maską, nie jestem pewien co do wytłoczenia na masce. Poniżej załączam screen z liniami gdzie to przetłoczenie się się znajduje oraz dwie wersje siatki nad którymi się zastanawiam. Nie wiem czy bardziej zagęścić i dopiero wtedy zrobić to przetłoczenie czy poprzesuwać obecne linie tak żeby nachodziły na to wytłoczenie. Z tym, że w drugim przypadku tym linią zupełnie nie po drodze z obecną siatką. Z drugiej strony jak siatka będzie zagęszczona to ciężko będzie chyba uniknąć trójkątów. Ewentualnie czy na tym etapie już odłączyć maskę od body i wtedy problem będzie mniejszy. Edytowane 21 Październik 201014 l przez Wielki
Napisano 21 Październik 201014 l No może powstać problem faktycznie z trójkątami, ale na modo się nie zanm, chyba Cortes w tym robi to On najlepiej Ci pomoże :)
Napisano 21 Październik 201014 l na pewno jeszcze nie odłączaj maski, masz zbyt ogólną siateczkę później będziesz mógł mieć kłopoty dobrym poskładaniem do kupy, 2 opcja wydaje się dobra a najlepiej jak będziesz po prostu robił metodą prób i błędów i na bieżąco sprawdzał która opcja jest lepsza ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto