Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, czas coś rozpocząć i skończyć. Od kilku lat śledzę forum i nareszcie znalazłem wolny czas na boje z 3D. Nie będę pisał, jak co druga osoba, że to mój pierwszy obiekt w 3D :) próbowałem już kilka razy zrobić auto ale przeważnie kończyło się to na masce lub ogólnej bryle.

Tym razem zainspirowany minibitwą z autami przełomu lat 80-90 postanowiłem zrobić do końca cały model. Nie wiem czy nie zbyt ambitne auto wybrałem na naukę ale co tam szkodzi. Z sentymentu zawsze chciałem Alfę 155 zrobić.

Liczę oczywiście na konstruktywne uwagi i mobilizację w działaniu.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

No to tak ode mnie, wydaje mi się że siatka jest za prosta nawet na podstawową bryłkę, i tu z tego powodu pojawiają się bugi po wygładzeniu, jak na przykład przy przednim nadkolu od strony drzwi. A tak ogólnie ciekawy samochód wybrałes :) powodzenia

Napisano

a mnie się osobiście wydaje, że proporcje autka są trochę nie takie. Na kolorowym zdjęciu Alfa jest dłuższa. Zwróć uwagę na to, że box z teksturą boku samochodu prawdopodobnie masz na długość auta ( np. wg danych dechnicznych ), ale tekstura nie dochodzi do końca boxa ( na wysokości spojlera na klapie bagażnika ). Być może jest też tak, że masz teksture auta DTM a nakładasz ją na box o długości auta w SERII ( bez ogromniastego ospojlerowania )... co do reszty to mnie jeszcze nie należy chyba osądzać :P sam się ucze. Autko fajne, kiedyś miałem okazje się przejechać :)... serią oczywiście :P

Napisano

robilem kiedys tego kloca:D tak jak grabbie pisze nie sugeruj sie tymi blueprintami, bo czesta sa one rysowane przez entuzjastow i nijak sie maja do prawdziwych aut, za glowne proporcje przyjmuj wymiary zewnetrzne + rozstaw osi, wtedy bedziesz wiedzial jak bliskie/dalekie rzeczywistosci sa te rzuty.

Napisano

a jeszcze jedno nie rob w modo symetrii w ten sposob, weź*walnij mirrora, i wł symetrie dla X na górze w panelu, musisz tylko zweldować wszystkie wertexy łączące połówki. z włączoną symerią zaznaczają ci się vertexy po 2 tak samo wszystko zaznacza się po 2, a move i inne narzędzia diałają symetrycznie :)

 

PS: przy takiej bryłce jak zrobisz weight toolem edge to po freezie, sds będziesz miał zbliżone do ważonej krawędzi wszystkie loopy nie opłaca się w modo w ten sposób bawić, przynajmniej tak mi się wydaje, bo ostatnio miałem z tym problem

Napisano (edytowane)

Dzięki za pierwsze uwagi.

 

Mam jednak problem z maską, nie jestem pewien co do wytłoczenia na masce. Poniżej załączam screen z liniami gdzie to przetłoczenie się się znajduje oraz dwie wersje siatki nad którymi się zastanawiam. Nie wiem czy bardziej zagęścić i dopiero wtedy zrobić to przetłoczenie czy poprzesuwać obecne linie tak żeby nachodziły na to wytłoczenie. Z tym, że w drugim przypadku tym linią zupełnie nie po drodze z obecną siatką. Z drugiej strony jak siatka będzie zagęszczona to ciężko będzie chyba uniknąć trójkątów.

Ewentualnie czy na tym etapie już odłączyć maskę od body i wtedy problem będzie mniejszy.

Edytowane przez Wielki
Napisano

na pewno jeszcze nie odłączaj maski, masz zbyt ogólną siateczkę później będziesz mógł mieć kłopoty dobrym poskładaniem do kupy, 2 opcja wydaje się dobra a najlepiej jak będziesz po prostu robił metodą prób i błędów i na bieżąco sprawdzał która opcja jest lepsza ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności