Wielki Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Witam serdecznie, czas coś rozpocząć i skończyć. Od kilku lat śledzę forum i nareszcie znalazłem wolny czas na boje z 3D. Nie będę pisał, jak co druga osoba, że to mój pierwszy obiekt w 3D :) próbowałem już kilka razy zrobić auto ale przeważnie kończyło się to na masce lub ogólnej bryle. Tym razem zainspirowany minibitwą z autami przełomu lat 80-90 postanowiłem zrobić do końca cały model. Nie wiem czy nie zbyt ambitne auto wybrałem na naukę ale co tam szkodzi. Z sentymentu zawsze chciałem Alfę 155 zrobić. Liczę oczywiście na konstruktywne uwagi i mobilizację w działaniu.
Smoku Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 No to tak ode mnie, wydaje mi się że siatka jest za prosta nawet na podstawową bryłkę, i tu z tego powodu pojawiają się bugi po wygładzeniu, jak na przykład przy przednim nadkolu od strony drzwi. A tak ogólnie ciekawy samochód wybrałes :) powodzenia
grabbie Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 a mnie się osobiście wydaje, że proporcje autka są trochę nie takie. Na kolorowym zdjęciu Alfa jest dłuższa. Zwróć uwagę na to, że box z teksturą boku samochodu prawdopodobnie masz na długość auta ( np. wg danych dechnicznych ), ale tekstura nie dochodzi do końca boxa ( na wysokości spojlera na klapie bagażnika ). Być może jest też tak, że masz teksture auta DTM a nakładasz ją na box o długości auta w SERII ( bez ogromniastego ospojlerowania )... co do reszty to mnie jeszcze nie należy chyba osądzać :P sam się ucze. Autko fajne, kiedyś miałem okazje się przejechać :)... serią oczywiście :P
vision3d Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 robilem kiedys tego kloca:D tak jak grabbie pisze nie sugeruj sie tymi blueprintami, bo czesta sa one rysowane przez entuzjastow i nijak sie maja do prawdziwych aut, za glowne proporcje przyjmuj wymiary zewnetrzne + rozstaw osi, wtedy bedziesz wiedzial jak bliskie/dalekie rzeczywistosci sa te rzuty.
cortes Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 a jeszcze jedno nie rob w modo symetrii w ten sposob, weź*walnij mirrora, i wł symetrie dla X na górze w panelu, musisz tylko zweldować wszystkie wertexy łączące połówki. z włączoną symerią zaznaczają ci się vertexy po 2 tak samo wszystko zaznacza się po 2, a move i inne narzędzia diałają symetrycznie :) PS: przy takiej bryłce jak zrobisz weight toolem edge to po freezie, sds będziesz miał zbliżone do ważonej krawędzi wszystkie loopy nie opłaca się w modo w ten sposób bawić, przynajmniej tak mi się wydaje, bo ostatnio miałem z tym problem
Wielki Napisano 21 Październik 2010 Autor Napisano 21 Październik 2010 (edytowane) Dzięki za pierwsze uwagi. Mam jednak problem z maską, nie jestem pewien co do wytłoczenia na masce. Poniżej załączam screen z liniami gdzie to przetłoczenie się się znajduje oraz dwie wersje siatki nad którymi się zastanawiam. Nie wiem czy bardziej zagęścić i dopiero wtedy zrobić to przetłoczenie czy poprzesuwać obecne linie tak żeby nachodziły na to wytłoczenie. Z tym, że w drugim przypadku tym linią zupełnie nie po drodze z obecną siatką. Z drugiej strony jak siatka będzie zagęszczona to ciężko będzie chyba uniknąć trójkątów. Ewentualnie czy na tym etapie już odłączyć maskę od body i wtedy problem będzie mniejszy. Edytowane 21 Październik 2010 przez Wielki
Smoku Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 No może powstać problem faktycznie z trójkątami, ale na modo się nie zanm, chyba Cortes w tym robi to On najlepiej Ci pomoże :)
Modzal Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 na pewno jeszcze nie odłączaj maski, masz zbyt ogólną siateczkę później będziesz mógł mieć kłopoty dobrym poskładaniem do kupy, 2 opcja wydaje się dobra a najlepiej jak będziesz po prostu robił metodą prób i błędów i na bieżąco sprawdzał która opcja jest lepsza ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się