fikcyjne Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 Mój problem polega na tym, iż tworzę za pomocą NURBS taki oto kształt: http://img835.imageshack.us/img835/2360/gdrgdgdfg.jpg jednak chciałbym takie coś wymodelować za pomocą editable poly. Wszystko byłoby okej gdyby nie fakt iż nie mogę osiągnąć takiego zaokrąglenia jakie mam w przypadku NURBS (zaznaczyłem to zaokrąglenie czerwonym kolorem). Zamiast tego zaokrąglenia mam ścinanie prostą krechą. Widać to na przykładzie cone'a: http://img175.imageshack.us/img175/1036/badfz.jpg Gdy próbuje zrobić taki sam efekt za pomocą edit poly jak w NURBSach to zazwyczaj wychodzi mi figura przypominająca powyższego cone'a. A więc cóż poradzicie?
Smoku Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 (edytowane) Jak chcesz to zrobić w editable poly to nie rób z Cone`a tylko z clylindra i zchamferuj jakąś krawędzie spodu, zrób pół cylindra i zrób flip EDIT: Edytowane 27 Październik 2010 przez Smoku
x-men Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 Zamiast chamfera możesz użyć też soft selection, zagęszczając podstawę walca i łapiąc środkowy wierzchołek.
fikcyjne Napisano 27 Październik 2010 Autor Napisano 27 Październik 2010 Dzięki za pomoc smoku132 i x-menie. Zrobiłem tak jak pokazał smoku i mam jeszcze jedno pytanko: Po zchamferowaniu wyszło mi tak: http://img24.imageshack.us/img24/8861/zxcvk.jpg Wszystko fajnie tylko cholera jak zrobić aby krawędzie które oczywiście tworzą mi się przy chamferowaniu zrobiły taki owal do końca podstawy cylindra tak jak jest to na lewym modelu. Po prostu gdy chamferuje te krawędzie które robią ten owal nie chcą iść dalej do środka (zaznaczyłem to czerwonym kolorem) i zamiast mieć półokrągła podstawę, mam ją niestety płaską od spodu.
Smoku Napisano 27 Październik 2010 Napisano 27 Październik 2010 (edytowane) gdy tworzysz cylinder zwiększ ilość cap segments Edytowane 27 Październik 2010 przez Smoku
fikcyjne Napisano 28 Październik 2010 Autor Napisano 28 Październik 2010 heh, na to wpadłem już jak pokazałeś mi że można to wychamferować. Niestety nie daje to efektu a raczej pewnie jest tak że daje to efekt ale ja coś robię źle. Dlatego pytam się czy mógłbyś mi wytłumaczyć jak to wychamferować JUŻ PO dodaniu cap segmentów?
x-men Napisano 28 Październik 2010 Napisano 28 Październik 2010 Nie rozumiem co ty kombinujesz i czemu akurat editable poly chcesz stosować. Jak dodasz za dużo capow, bedą ci przeszkadzać przy chamferowaniu. Nie dodawaj capow i stosuj chamfer z wartością 1 ale kilkakrotnie. A nie lepiej zrobić model np. przy użyciu krzywej i mod. lathe.
fikcyjne Napisano 28 Październik 2010 Autor Napisano 28 Październik 2010 Dobra dzięki z tymi spline'ami wychodzi już lepiej
Rekomendowane odpowiedzi