pawe3 Napisano 5 Listopad 2010 Napisano 5 Listopad 2010 Mam pytanko. Zgodnie z mnualem widzialnosc zrodla swiatla (spotLight) zrobilem funkcja Light Fog. Rowniez zgodnie z manualem natezenia swiatla zrobilem za pomoca funkcji Intesity Curve. Nigdzie nie znalazlem takiej mozliwosci jaka daje cinema czy max, a mianowicie, zeby te dwie spawy, Widocznosc swiatla i jego natezenie potraktowac osobno. Chodzi o to, zeby swiatlo OSWIETLALO przedmioty na dystansie np. od 10m do 30m swiatlem potegujacym sie, pomiedzy 30 a 50 m swiatlem stalym a od 50 do 100 m swiatlo powinno slabnac do wartosci 0. To jest jeszcze proste, od tego mamy przeciez Intensity Curve. Ale teraz chcialbym, aby to samo swiatlo bylo WIDOCZNE na dystansie dopiero od np. 40m do 60m jako swiatlo potegujace sie, dalej do 70m jako stale a od 70m do 250m stale tracace swoja intensywnosc. Dodam, ze Decay Rate nie jestem w stanie odpowiednio do zamierzenia wysterowac, jak rowniez Decay Regions daja nie takie rezultaty jakich sie spodziewalbym. W pierwszym przypadku nie znalzlem nigdzie, jak mozna Decay Rate sterowac, w drugim Decay Regions daja ostre granice. Stosowanie dwoch roznych swiatel jednego do oswietlenia a drugiego do widocznosci, z roznych powodow nie wchodzi w rachube Pytanie drugie: Skoro intensywnosc swiatla odwzorowywane jest na Greph Editor, ktory pomyslany jest raczej do animacji, to jak w takim razie moge animowac wartosci punktow odwzorowujacych natezenie swiatla. W Graph Editor mamy wartosci Y obrazujace sile, wielkosc, moc etc., a X obrazujace czas czyli frame zas punkty to keys. Odwzorowanie swiatla to odpowiednio Y natezenie a X to odleglesc nie majaca z frame nic wspolnego, zas punkty to punkty a nie keye. Na przakladzie zamieszczonej ilustracji, chcialbym zapytac, jak dokonac tego, aby np w czasie frame 100 moje swiatlo mialo wartosci z przykladu 1 a w czasie frame 300 wartosci z przykladu 2? pozdrowka
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się