Skocz do zawartości

pawe3

Members
  • Liczba zawartości

    28
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    b-b

pawe3's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. pawe3

    Maya-RAM

    Hmmm, 12GB to chyba nie jest za malo:) Niestety do tej pory nie znalazlem rozwiazania, ale mimo to dzieki
  2. pawe3

    Maya-RAM

    Duze dzieki. Ale wyglada na to, ze to dotyczy sie tylko renderingu a nie pracy (prezsowanie, obracanie, modelowanie, itp). Chociaz ostatni wpis dokonany przez niejakiego decent, jest jakby bardziej dotyczacy globalnym zarzadzaniem pamieci. Poprobuje tego. pozdry
  3. pawe3

    Maya-RAM

    Cze, Probowalem cos wygooglac, ale daremnie. Czy mozna, a jezeli tak, to jak, ustawic Maye tak aby kozystala z rzadanej wielkosci RAM.? Mam dosc spory dokument, i wszelkie operacje troche trwaja, a podglad systemu wskazuje ze obciazenia RAM i ROM jest na polowe gwizdka. z 12 GB ledwo przekracza 5 GB. Pozdrowka
  4. Mam pytanko. Zgodnie z mnualem widzialnosc zrodla swiatla (spotLight) zrobilem funkcja Light Fog. Rowniez zgodnie z manualem natezenia swiatla zrobilem za pomoca funkcji Intesity Curve. Nigdzie nie znalazlem takiej mozliwosci jaka daje cinema czy max, a mianowicie, zeby te dwie spawy, Widocznosc swiatla i jego natezenie potraktowac osobno. Chodzi o to, zeby swiatlo OSWIETLALO przedmioty na dystansie np. od 10m do 30m swiatlem potegujacym sie, pomiedzy 30 a 50 m swiatlem stalym a od 50 do 100 m swiatlo powinno slabnac do wartosci 0. To jest jeszcze proste, od tego mamy przeciez Intensity Curve. Ale teraz chcialbym, aby to samo swiatlo bylo WIDOCZNE na dystansie dopiero od np. 40m do 60m jako swiatlo potegujace sie, dalej do 70m jako stale a od 70m do 250m stale tracace swoja intensywnosc. Dodam, ze Decay Rate nie jestem w stanie odpowiednio do zamierzenia wysterowac, jak rowniez Decay Regions daja nie takie rezultaty jakich sie spodziewalbym. W pierwszym przypadku nie znalzlem nigdzie, jak mozna Decay Rate sterowac, w drugim Decay Regions daja ostre granice. Stosowanie dwoch roznych swiatel jednego do oswietlenia a drugiego do widocznosci, z roznych powodow nie wchodzi w rachube Pytanie drugie: Skoro intensywnosc swiatla odwzorowywane jest na Greph Editor, ktory pomyslany jest raczej do animacji, to jak w takim razie moge animowac wartosci punktow odwzorowujacych natezenie swiatla. W Graph Editor mamy wartosci Y obrazujace sile, wielkosc, moc etc., a X obrazujace czas czyli frame zas punkty to keys. Odwzorowanie swiatla to odpowiednio Y natezenie a X to odleglesc nie majaca z frame nic wspolnego, zas punkty to punkty a nie keye. Na przakladzie zamieszczonej ilustracji, chcialbym zapytac, jak dokonac tego, aby np w czasie frame 100 moje swiatlo mialo wartosci z przykladu 1 a w czasie frame 300 wartosci z przykladu 2? pozdrowka
  5. Sprawdzilem na innym kompie i fenomen sie powtaza. Dane maja 800 MB, tak wiec nie naleza do najwiekszych z jakimi mialem do czynienie, chociaz przyznaje, ze male nie sa. Byc moze Maya jest nimi przeciazana. Postaram sie jeszcze raz w prosty sposob opisac co sie dzieje. .................... Otoz mam obiekt w swojej scenie. Na razie bez oswietlenia wlasnego. Renderuje go raz w IPR a raz docelowo nie w IPR. Dla uproszczenia bede sie poslugiwal skrotami IPR i Docel. Obydwa renderingi daja taki sam, adekwatny rezultat, czyli obiekt jest prawidlowo oswietlony swiatlem default. .............................. Teraz do sceny wprowadzam swoje oswietlenie, calkiem prosty spotLight. Proste ustawienia tak jak ono jest przez Maya zdefiniowane jako podstawowe. Zadnych fog, decay i innych. Renderuje scene IPR i Docel. Oba renderingi sa takie, jakby obiekt byl nieoswietlony. Obiekt jest czarny. ............................ Nastepnie Moje osiwetlenie wyzucam ze sceny. Delete i nie ma go, jest tak jak bylo na poczatku, czyli scena i obiekt, bez zadnego dodatkowego oswietlenia. Renderuje ponownie IPR i Docel. IPR renderuje obiekt na czarno. Docel daje taki sam rezultat jak na poczatku "eksperymentu", czyli adekwatnie do sceny, obiekt jest prawidlowo oswietlony swiatlem default. ........................... Teraz robie Undo. Moje swiatlo ponownie pojawia sie w scenie w takiej samej postaci jak to mialo miejsce przed Delete. Rendering IPR dje prawidlowy rezultat. Obiekt jest oswietlony moim swiatlem zgodnie z moim zamiarem. Rendering Docel renderuje na czarno. .............................. Dodam, ze na innych dokumentach, znacznie mniejszych ten fenomen nie wystepuje i wszystko funkcjonuje normalnie. pozdorwka
  6. witam, Takie jaja: Mam obiekt .............................................. Zaleznosc 1- oswietlenie default Renderuje jest OK ....................................................... Zaleznosc 2- Wprowadzam swoje oswietlenie i co sie dzieje: W okienku IPR obiekt rendureuje sie na czarno W renderingu (nie w w IPR) obiekt renderuje sie na czarno ....................................................... Zaleznosc 3- Wyzucam swoje oswietlenie i co nastepuje: W IPR obiekt renderuje sie na czarno w renderingu obiekt renderuje sie jak przy ustawieniu default ....................................................... Zaleznosc 2- Robie Undo (czyli spowrotem moje oswietlenie) i co?: W IPR obiekt renderuje sie prawidlowo, tak jak go oswietlilem. w renderingu nadal renderuje sie na czarno. O co w tym wszystkim biega. Dodam, ze komputer nie jest od niedobrych rodzicow 16 GB operacyjnej i pozadna karta graficzna. pozdrowka pawe3
  7. pawe3

    mental ray

    Sliczne dzieki. Teraz jak to wiem to zastanawiam sie dla czego sam na to wpadlem:) Przeciez to takie oczywiste:) Tym bardziej, ze doslownie przed sekunda siedzialem w managerze Plug-inow. Co prawda w innej sprawie ale powinienem byl tego tam tez poszukac. Zastanawiam sie dla czego nazywa sie to (na liscie plag-inow) "Mayatomr.mll" jeszcze raz dzieki pozdro
  8. pawe3

    mental ray

    Witam. MentalRay. W teczce : "Programms->Autodesk->Maya2011->mentalray" mam teczke nazwana:" lib" Wyczytalem, ze jest to warunek aby maya automatycznie miala mozliwosc renderowania w mentalRay-u. Tym czasem po otworzeniu majki w Render Settings mam tylko do wyboru: Maya Software Maya Hardware Maya Vector Zeby bylo smieszniej dostalem od innej osoby dokument w mayi i po jego otwarciu mam dodatkowo mozliwoesc Maya mental ray Nie robie z tego problemu, bo tenze dokument zachowalem pod inna nazwa wymazujac z niego wszystkie informacje. Sluzy mi on jako Default w wypadku gdy potrzebuje uzywac mentalRay. Mimo wszystko chcialbym wiedziec co jest grane. Co robie nie tak, ze otwierajac program Maya w sposob standartowy (bezposrednio z aplikacji) nie mam mozliwosci renderowania w mentalRay-u. Natomiast kiedy startuje ze wspomnianego dokumentu to taka mozliwosc mam. Jakies wskazowki? Jest jeszcze cos. Mianowicie jezeli bezposrednio otwierajam program z alikacji, to tak jak juz wspomnialem nie mam mozliwosci renderowania w mentalu. ale jezeli teraz File-> Open Scene.. i otworze wspomniany dokument to mental jest mozliwy. Wskazywaloby to na to ze jest to kwestia jakiegos ustawienia w samym dokumencie. Ale jakiego? Pozdrowka
  9. pawe3

    linking light , dwie textury

    Cos chyba ze mna nie tak, albo…. W sprawie o swiatlach nic nie wyczytalem o tym, jak mozna pozbawic konkretnego obiektu cienia od jednego zrodla swiatla ale go nim oswietlac, a od drugiego zrodla swiatla dostac komplet; i swiatlo i cien. Co do Layered shader po krotkim opisie zaczyna sie od: 1. Open the Layered Shader’s Attribute editor. Skad mam wziasc ten cholerny Editor!? W Atrybutach go nie widze, i nie sadze, ze pojawi mi sie ot tak sobie. Raczej jakas operacja musi poprzedzic taka mozliwosc. ALE JAKA? Dochodze do tego ale niestety nie na podstawie opisu tylko na podstawie osobistych poszukiwan. Wiec juz wiem jak go tworzyc i jak tworzyc kolejne layery. To wcale z opisu nie wynikalo. Ale co do layered texture, co jest bardziej zalecane, to wyczytalem podobnie jak powyzej, ze In the Layered Texture’s Attribute Editor, select the layer you want to edit. Ale jak mam ten Layered Texture’s Attribute Editor osiagnac, ani slowa! Poprzez analogie bede staral sie go znalezc i moze kiedys na to wpadne, ale przeciez prosciej byloby chociaz krotko nadminic co zrobic aby ten edytor (czy ta zakladka) sie pojawil. Tak wiec jak widzisz te opisy wcale nie sa takie perfekcyjne. Nic, ucze sie dalej, ale powoli rece mi opadaja. pozdrowka
  10. pawe3

    linking light , dwie textury

    teraz widze, ze faktycznie to co mam wydrukowane nie odpowiada calkowicie temu co mi podrzuciles. To co mam ewidentnie wskazuje na jakas okrojona wersje, a glowe daje, ze ssalem to z oficjalnej strony. Dzieki za podpowiedzi. biore sie za czytanie. Jak co to zapytam sie jeszcze raz. na razie pozdrowka
  11. pawe3

    linking light , dwie textury

    No niestety w manulu o connection editor tez jest niewiele napisane. Zupelnie nie mam pojecia jak to obsluzyc. Co prawda jest tam Help ale nic z tego help, przynajmniej dla mnie nie wynika. Poeksperymentowalem wiec troszke i juz wiem, ze aktywujac cos po stronie „from” mozna aktywowyc jakies inne cos po stronie „to”. W tedy na hypershaderze lacza sie te dwa node ale inna kreska niz ta ktora byla przedtem jak ja wydeltowalem. Juz w ogole nie mowiac o tym, co mam ponaklikiwac, zeby to mialo jakis sensJ A juz nie moge zrozumiec, dla czego na dole przycisk „Make” jest nieaktywny pozdra
  12. pawe3

    linking light , dwie textury

    Dzieki za szybka odpowiedz. Swiatlo dziala. Zastanawiam sie, dla czego w manualu nie zostalo napisane tych kilka slow? Ale nie o to teraz chodzi. 1. Czy istnieje mozliwosc (tak jak w maksie czy cinemie) wylaczenie tylko np. cienia? Chodzi o to, ze mam dwa zrodla swiatel i oba maja wlaczony cien. Teraz chcialbym azeby jakis jeden obiekt byl oswietlony przez oba swiatla i rzucal dwa cienie adekwatne do oswietlenia, ale jakis drugi obiekt ma otrzymywac oba swiatla ale rzucac cien tylko od jednego swiatla. 2. Wpisalem w wyszukiwarce kluczowe slowa node Layered texture i zostalem doprowadzony do tego samego miejsca w ktorym juz bylem. Nadal nic nie wiem. Czy moglbys krotko opisac jak i co? 3. Z tym connection editor tez mam problomy, ale mysle, ze czegos sie doczytamJ Do tej pory linkowalem tak, ze srodkowym klawiszem naciskalem jeden node i drag&drop na drugi. Potem wyskakiwalo menu i klikalem default. Bylo ok. Ale np. juz Node place3dTexture nie pozenie w ten sposob z node projection. Musze dopiero w Attrybutach node projection nakliknac np.Interactive Placement i w tedy dostaje info, ze nie jest mozliwe bo brakuje wlasnie node place3dTexture. Mam tam taki przycisk, ktory tworzy i linkuje ale nowy node place3dTexture, a nie ten ktory juz mialem. Pozdro i prosze o jeszczeJ
  13. Witam. Pytanie zasadnicze: Dla kogo wlasciwie pisane sa manualy? Otoz razu pewnego zapragnalem doweidziec sie czegos o wlasciwosciach swiatla. Tu doswiadczenia z Cinemy4D i MAXaStudio3D kazaly skupic mi sie na jednym, a mianowicie, jak odizolowac wpyw swiatla albo jego wlasciwiosci (np. tylko cien, albo tylko iluminacja) na jakis konkretyn obiekt? W tym celu wydrukowalem sobie wszystkie 750 stron Manuala i postanowilem czas spedzony w pociagu przeznaczyc na doczytanie sie informacji dotyczacych tego zagadnienia. Wrecz uradowany bylem, kiedy w rozdziale „Rendering” natrafilem na lekcje „Lights, shadows, and camera”. Z uwaga czytalem wszystko i im bardziej bylem zaglebiony w lekturze, tym bardziej moja radosc przeradzala sie w irytacje. To co czytalem bylo dosc intuicyjne i z mojego punktu widzenia nie wymagalo az tak doglebnej analizy. Ale to czego chcialem sie dowiedziec bylo wstydliwie przemilczane. Jedyne co udalo mi sie dowiedziec to: You can use Maya’s light-linking capability to isolate the lighting. Przedtem jeszcze jakies pol strony o tym do czego to mi moze byc przydatne ale ani jednego, najmniejszego slowa o tym jak tego wyczynu dokonac. Zupelnie nie rozumiem, dla czego zamiast pisac o pierdolach nie wstawiono jednego zdania chociazby w przyblizeniu naprowadzajacego na to jak to zrobic. Potem jeszcze probowalem cos znalezs w wyszukiwarce za pomoca kluczowych slow light-linking capability ale absolutnie nic nie znalazlem. To samo dotyczylo sprawy Layered textures. Byc moze na ten temat jest cos wiecej w manualu, ale tam gdzie tego sie spodziewalem, poza tym ze cos takiego jest mozliwe, nie wyczytalem niczego wiecej. Podobnie bylo z zagadnieniem linikowania poszczegolnych node w hypershaderze. Co prawda cos tam bylo pisane, ze kiedys sie o tym dowiem w jakiejs dalszej czesci, ale szczerze mowiac irytuje mnie to, ze informacje, ktorych oczekuje najbardziej sa niedostepne albo w najlepszym razie skrzetnie ukrywane. Tak wiec szanowne grono. Cala nadzieja w was. Cofam pytanie zadane na poczatku a na jego miejsce zadaje trzy inne. 1. Jak wylaczyc spod wplywu jednego swiatla jakis konkretny obiekt? 2. Jak jednemu materialowi przypisac wiecej niz jedna texture? 3. w koncu jak sie linkuje node w work area Hypershadera i moze cos wiecej o tym fakcie? pozdrowka
  14. Reanimator, po raz kolejny wielkie dzieki! ps. czarny font ma swoje uzasadnienie. To co tam stoi nie jest takie istotne. Najwazniesze jest to, ze na ciebie mozna liczyc:) pozdrowka
  15. Panowie, Nie chcecie to nie odpowiadajcie. Albo uczcie sie z innych forow, jak powinna wygladac odpowiedz. Zasugeruje niesmialo forum Cinemy. Tam zapytany, jezeli znam odpowiedz, a znam na bardzo wiele pytan, to odpowiadam precyzyjnie i na temat, bez zbednej analizy charaktelogicznej. Tu nadmienie, ze ani nie jestem bezmyslny, ani malo pracowity. Dowodem na to sa chociazby moje pytania, ktore nasunely sie by the way a ich chrakter wystarczajaco wskazuje na to, ze wlasnie na rozny sposob probuje poeksperymentowac z danym zagadnieniem. Widze, ze to forum sie dopiero rozwija, ale moim zdaniem takie odpowiedzi nie bardzo odpowiadaja idei tego rodzaju forow. Albo wiem i mam cos do powiedzenia, albo nie wiem i siedze po cichu i ewentualnie czekam az odezwie sie ktos kto ma cos do powiedzenia! To, ze istnieje cos takiego jak „help” to wiem doskonale. Wiem rowniez, ze istnieje cos takiego jak manual, support etc. Ale skoro zadaje pytanie to nie po to zeby mnie ktos o tym dodatkowo poinformowal! Sami widzicie, ze istnienie tych zrodel nie zawsze jest gwarancja uzyskania odpowiedzi na wiele pytan. Np., ten trick z „F” jest jedna z podstawowych funkcji i powinno byc to tlustym drukiem wyryte na samym poczatku manuala a juz najpozniej w czesci o nawigacji. A jednak tak nie jest. Dzieki w tym wypadku za rzeczowa odpowiedz. Przeciez rowniez i tu mogles mnie skierowac do helpa. Panowie, jezeli cos wiecie to nie bawcie sie w koderow enigmy tylko po prostu to powiedzcie. Ja przynajmniej tak postepuje i z doswiadczenia wiem, ze jest to najlepszy sposob wymiany informacji. Jeszcze raz dzieki za rzeczowe odpowiedzi. Reszte uwag prosze potraktowac jak kto chce. pozdrowka
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności