Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, tworzę dość nietypowy model czegoś w rodzaju łasicy zrobionej z wody (wiem że brzmi to dziwacznie, ale link do roboczego renderu zamieszczam poniżej).

 

http://redbull00.yoyo.pl/marten.jpg

 

Po pierwsze chciałbym żeby model był możliwie jak najbardziej równomiernie oświetlony. Efekt ten osiągnąłem pakując do środka żarówy i ustawiając far attenuation na odpowiednie wartości. Widać to na zrzucie ekranu:

 

http://redbull00.yoyo.pl/screen.jpg

 

Ma to jednak taką wadę, że na wodzie zostają kręgi po świetle (widać to pod ogonem) i wygląda to strasznie sztucznie. Pomysł z żarówami nie wydaje mi się taki zły, ale zależałoby mi na tym, żeby sprawić, że żarówa w ogonie nie rzuca odbić na płaszczyznę. Próbowałem znaleźć takie ustawienia, ale mi się nie udało.

 

Po drugie chciałbym uzyskać efekt rozmycia krawędzi tej łasicy oraz kręgów na wodzie tak, aby wyglądało to w miarę naturalnie. Na razie zrobiłem to w gimpie i po raz kolejny wygląda to dość tandetnie :) Myślę, że dałoby się to zrobić na głębi pola (depth of field), ale nie bardzo wiem jak to ustawić, żeby dobrze wyglądało, przy czym nie rozwiązuje to problemu z kanciastymi krawędziami kręgów na wodzie, które musiałem poprawiać w photoshopie. Może dałoby się je jakoś "wtopić" w płaszczyznę i rozciągnąć krawędzie tak, aby nie było perfidnie widać jak się załamują?

 

Po trzecie potrzebowałbym jakiejś na prawdę porządnej tekstury gwiazd, która wygląda jak najbardziej naturalnie. Chodzi mi o to, żeby niebo nie było nimi upstrzone w tak olbrzymiej ilości i żeby wyglądało to także dość różnorodnie (a więc taka tekstura musiałaby mieć chyba dość sporą rozdzielczość). Prosiłbym więc o podesłanie takiej teksturki, jeśli ktoś jest w posiadaniu.

 

Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu wyżej wymienionych problemów.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Cóż... Na początek powiem, że sam render roboczy wygląda dość ciekawie, a i pomysł niczego sobie. Ja osobiście pokombinowałbym już w postprodukcji rozjaśniać obraz, ale oczywiście można i żarówkami. Deep of Field to żadna "głębia pola" tylko "głębia ostrości". Jak w aparacie. Na przykład - im coś jest dalej tym jest bardziej rozmyte. Jest tam ten cały punkt ogniskowej itd, itp. Tak czy inaczej raczej Ci nie pomogę, bo... nie bardzo wiem jak, ale życzę powodzenia, bo pomysł warty uwagi.

Napisano

Udało mi się to trochę ulepszyć i prawie że finalna wersja znajduje się tutaj:

Water Daemon

 

Poprawiłem oświetlenie, zwiększyłem jasność (zmieniłem wartość ekspozycji), a z samymi krawędziami, ani głębią ostrości nic nie robiłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności