Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, podczas zabawy z podstawami animacji wystąpił problem i chciałbym prosić o ewentualne wskazówki.

 

Mianowicie mam scenę - okolo 3,5 mln polys. Próbuję ustawić klatki kluczowe dla przelotu kamery - ustawiam i przelot strasznie tnie.

 

Podczas manipulowania w viewporcie kamerą wszystko jest w miarę płynnie (15fps). Zamuł i "skakanie" zaczyna sie dopiero gdy ustawione są klatki kluczowe dla kamery. I damy "play animation". Nie ważne czy wyświetlam scenę w trybie smooth and highlights czy np flat. Nie ma znaczenia też jeżeli wszystkie obiekty będą miały zaznaczone "display as box".

 

Coś z ramem? 8gb jest... 3ds 2011 x64.

W którą stronę kombinować?

 

Jakieś myki do obejścia tego uniedogodnienia?:)

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hmm grafa to radeon 4850 1gb - nic profesjonalnego jak widać;p Ale z drugiej strony, czy to w tym przypadku wąskie gardło?

 

Czy to na pewno tego typu kwestia? Na 100%? Jak już pisałem np gdybym robił sobie taki przelocik manualnie, to w czasie rzeczywistym w viewportach wszystko śmiga bez bólu. A gdy dam klatki kluczowe to kaszanka... Czy odpalając play animation, czy też suwając suwaczkiem heh

Napisano

Ja mam podobny problem przy 1mln i wiem, że to grafa(integra). Sprawdź jeszcze czy w sterowniku masz zaznaczoną opcję Use Cached D3DXMeshes( Display Driver>Configure Driver).

A jak nie to po zanimowaniu kamery rób grab viewport i będziesz widział czy jest dobrze.

Napisano

1. Wyrenderuj sobie widok z viewportu [Animation - Make Preview]. W tym przypadku możesz nawet teksturki podejrzeć.

lub

2. Drastycznie zmniejsz ilość poly. np. Skopiuj sobie interesujące cię obiekty, przenieś na nową warstwę [manage layers], resztę schowaj, dodaj do obiektów modyfikator "Optimize", spłaszcz do Editable Poly.

lub

3. Sprawdź jeszcze na innym sterowniku [Customize - Preferences - Viewports - Display Drivers]

Napisano
1. Wyrenderuj sobie widok z viewportu [Animation - Make Preview]. W tym przypadku możesz nawet teksturki podejrzeć.

 

W 2011 to jest właśnie grab viewport.

Napisano

Dziękuję za odpowiedzi.

 

Generalnie grab viewport jest jakimś rozwiązaniem, ale w tym boju próbowałem potraktować to jako ostateczność.

 

Display drivers - też wydają się ustawione optymalnie:)

 

Dalej mnie zastanawia co tutaj na 100% może być wąskim gardłem... Czy na pewno karta graficzna? Problem zaczyna się przy około powiedzmy 800 k polys.

 

Tylko hmm - nie znika w żadnym trybię wyświetlania tego co viewporcie, co gorsza nie znika ten problem gdy obiekty są ukryte... I w scenie powiedzmy widać w czasie rzeczywistym tylko 200 k polys. Na chłopski rozum gdy reszta jest ukryta to powinno śmigać płynniej znacznie:) Nie wiem, jeśli ostro się mylę to oświećcie mnie:)

Napisano

Dzięki za podpowiedz, ale niestety dalej te same objawy...

 

Wciąż nie jestem przekonany że to wina karty graficznej - np przesuwając suwak manualnie skacze, a gdy przesuwam do tylu - juz przejdzie plynnie. Dajac play animation oczywiscie slideshow potężny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności