Napisano 9 Listopad 201014 l Witam, podczas zabawy z podstawami animacji wystąpił problem i chciałbym prosić o ewentualne wskazówki. Mianowicie mam scenę - okolo 3,5 mln polys. Próbuję ustawić klatki kluczowe dla przelotu kamery - ustawiam i przelot strasznie tnie. Podczas manipulowania w viewporcie kamerą wszystko jest w miarę płynnie (15fps). Zamuł i "skakanie" zaczyna sie dopiero gdy ustawione są klatki kluczowe dla kamery. I damy "play animation". Nie ważne czy wyświetlam scenę w trybie smooth and highlights czy np flat. Nie ma znaczenia też jeżeli wszystkie obiekty będą miały zaznaczone "display as box". Coś z ramem? 8gb jest... 3ds 2011 x64. W którą stronę kombinować? Jakieś myki do obejścia tego uniedogodnienia?:)
Napisano 9 Listopad 201014 l Autor Hmm grafa to radeon 4850 1gb - nic profesjonalnego jak widać;p Ale z drugiej strony, czy to w tym przypadku wąskie gardło? Czy to na pewno tego typu kwestia? Na 100%? Jak już pisałem np gdybym robił sobie taki przelocik manualnie, to w czasie rzeczywistym w viewportach wszystko śmiga bez bólu. A gdy dam klatki kluczowe to kaszanka... Czy odpalając play animation, czy też suwając suwaczkiem heh
Napisano 9 Listopad 201014 l Ja mam podobny problem przy 1mln i wiem, że to grafa(integra). Sprawdź jeszcze czy w sterowniku masz zaznaczoną opcję Use Cached D3DXMeshes( Display Driver>Configure Driver). A jak nie to po zanimowaniu kamery rób grab viewport i będziesz widział czy jest dobrze.
Napisano 9 Listopad 201014 l 1. Wyrenderuj sobie widok z viewportu [Animation - Make Preview]. W tym przypadku możesz nawet teksturki podejrzeć. lub 2. Drastycznie zmniejsz ilość poly. np. Skopiuj sobie interesujące cię obiekty, przenieś na nową warstwę [manage layers], resztę schowaj, dodaj do obiektów modyfikator "Optimize", spłaszcz do Editable Poly. lub 3. Sprawdź jeszcze na innym sterowniku [Customize - Preferences - Viewports - Display Drivers]
Napisano 9 Listopad 201014 l 1. Wyrenderuj sobie widok z viewportu [Animation - Make Preview]. W tym przypadku możesz nawet teksturki podejrzeć. W 2011 to jest właśnie grab viewport.
Napisano 10 Listopad 201014 l Autor Dziękuję za odpowiedzi. Generalnie grab viewport jest jakimś rozwiązaniem, ale w tym boju próbowałem potraktować to jako ostateczność. Display drivers - też wydają się ustawione optymalnie:) Dalej mnie zastanawia co tutaj na 100% może być wąskim gardłem... Czy na pewno karta graficzna? Problem zaczyna się przy około powiedzmy 800 k polys. Tylko hmm - nie znika w żadnym trybię wyświetlania tego co viewporcie, co gorsza nie znika ten problem gdy obiekty są ukryte... I w scenie powiedzmy widać w czasie rzeczywistym tylko 200 k polys. Na chłopski rozum gdy reszta jest ukryta to powinno śmigać płynniej znacznie:) Nie wiem, jeśli ostro się mylę to oświećcie mnie:)
Napisano 11 Listopad 201014 l Autor Dzięki za podpowiedz, ale niestety dalej te same objawy... Wciąż nie jestem przekonany że to wina karty graficznej - np przesuwając suwak manualnie skacze, a gdy przesuwam do tylu - juz przejdzie plynnie. Dajac play animation oczywiscie slideshow potężny...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto