Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam pytanie. Jak zrobić własną postać w 3ds maxie. Chodzi mi o coś takiego jak Biped. Że osobno porusza się ręką (np. przedramieniem i dłonią) żeby to wszystko trzymało się siebie. bo np. robię robota i wszystko po kolei muszę przesuwać gdy np. chcę zeby się schylił podnosząc ręke. przy biped wystarczy ze go nachylę a ręka dalej jest przymocowana do tułowia i wystarczy ją odpowiednio obrócic.

 

proszę o pomoc.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 916
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale masz już postać robota? ? raz możesz przylinkowac jego elementy do kości Bipa Dwa możesz zrobić osobny szkielet za pomocą bones.

Napisano
  • Autor

ahaaa. a dokladniej moglbys opisac jak to się robi ? będe bardzo wdzięczny. Bo robota juz mam

Napisano

wybierasz opcje linklinkys.jpg

, klikasz na dany element robota przeciągasz linie do kości do której ma być przylinkowany i voila! razem z kością rusza się element robota. Jakieś elementy giętkie w robocie jak choćby stawy czy coś, w miejecach zgięcia zrób modyfikatorem skin lub physique. Ale o tym sobie poczytaj gdzieś poszukaj tutków pod tymi hasłami. I ewentualne robienie własnego szkieletu - szukaj tutków pod hasłem bones, IK i tym podobne. Pozdro

Napisano

jesli to robot i nie jest organiczny to mozna olac jakikolwiek szkielet. Wystarczy ze poszczegolne czesci robota bedziesz do siebie linkowal za pomoca "select and link". W schematic view tez bedziesz mogl sobie przejrzec bierzaca hierarhie i wrazie czegos pomodyfikowac "dzieci" i "rodzicow".

Napisano

o ile sie nie myle, czesci robota beda musialy tez miec pivot w miejscach zgiecia.

Napisano

właśnie dlatego zamiast ustawiać pivoty łatwiej zrobić na bipie

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności