Skocz do zawartości

Typowy skining ciuchow


Temporal

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do tych co siedza i rigguja/animuja od czasu do czasu. Gdy robicie modelik z ubraniami (odzielne obiekty) to uzywacie skin warpa? Czy moze robicie oddzielny "zwykly" skin dla ciuszkow? Jesli sa jeszcze jakies inne ciekawe metody i trickia dla 3dsmaxa to chetnie sobie poczytam posty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wszystko zależy od stopnia realizmu i od konkretnego ciucha. Jeśli masz obcisłą tkaninę to Skin Wrap będzie idealnym rozwiązaniem. Jeśli jednak masz długi, luźny płaszcz albo pelerynę, to już odpada. Zadałeś więc strasznie ogólne pytanie, które oscyluje między skin wrapem, niezależnym rigiem na kościach i symulacją tkanin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przyjmijmy wersje "luznych" ciuchow. Poprostu na ogol babram sie w prostyc stillach i jestem ciekaw jak ludzie siedzacy w riggowaniu sie za to zabieraja. Czy jak macie model z ciuchami to robie atach wszystkich obiektow w jeden? Taka calosc sie skinuje czy robi sie odzielne skiny dla poszczegolnych obiektow? Na jednym tucie od gnomona (modeling character for production czy jakos tak :P) gosciu kopiowal skina z torsu na kurtke i ostateczny efekt byl badziewny. Wsumie to byl tut o modelowaniu wiec mozliwe ze gosciu na odwal to wszystko zrobil dlatego jestem ciekaw jak sie robi to porzadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bumpne bo nikt nic nie pisze a temat nadal aktualny. Za cholere nie wiem jak sie za brac za takie cos. W necie trudno mi znalezc jakies konkretne tutoriale o skinowaniu postaci z ciuchami. Oczywiscie nie chodzi mi o game art i nie wiem czy wszystko powinno byc atachowane czy ciuchy powinny jednak zostac odzielnymi obiektami. Ostatnio zaczalem cudowac cos takiego: skin warp ze wskazaniem na body mesh (caly model bez ciuchow) i pozniej konwersja tego na zwyklego skina. Pare poprawek i cos z tego wychodzilo. Nadal jednak uwazam ze ide zla droga i chcialbym wiedziec jak robic takie cos dobrze i szybko.

 

Myslalem ze jak zeskinuje dobrze cialko to jakos na wzor tego bede mogl latwo podpiac pod ta ciuchy. Oczywiscie zadnen cloth nie wchodzi w grze bo az takiej dokladnosci nie potrzebuje a i liczenia zaduzo. Jednak kazdy ciuszek skinowac od zera tez mi sie nie widzi. Jakie rady, triki, linki? Bede wdzieczny za kazda pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stopnia realizmu i od konkretnego ciucha. Jeśli masz obcisłą tkaninę to Skin Wrap będzie idealnym rozwiązaniem. Jeśli jednak masz długi, luźny płaszcz albo pelerynę, to już odpada. Zadałeś więc strasznie ogólne pytanie, które oscyluje między skin wrapem, niezależnym rigiem na kościach i symulacją tkanin...

 

Twoja wiadomość jest za krótka. Post musi zawierać minimum 10 znaków.

Edit: no doba ... już taki nie będę.

 

Masz 3 możliwości. Wybierz którąś w zależności od potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności